Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 20, 2009

Salam Aidilfitri

Hari ni dah rayeeee.....tahun ni kitorng raya kat umah di Muadzam je, tunggu jiran2 dtg....esok baru laaa pegi ke Kuantan dan Kemaman melawat saudara-mara yang lain.....

Just to share pengalaman mase nak balik aritu, punye laaaa ngeri je rasenyeeee, pemandu lori yg bawa tong gas dlm 100 unit tu mmg gilerr nak mampus....sib baik aku x mampus je....Ade ke time aku nak overtake lori tu die sengaja drive lori tu ke tengah xbagi aku overtake die...tp memandangkan lori yg beso gedabak tu aku kuatkan gak hati nak overtake die, time kete aku dah masuk jln sebelah, kuat gilerr aku pegang stereng sbb takut nnt terbabas kat tepi jln..time tu dlm 110km laaaa aku nak overtake die tu....mmg die xbg can langsung..maybe sbb igt aku ni pompuan sesuka hati die je nak buli ek...at last berjaya gak aku pintas die tp mmg adik aku yg duk sebelah pun gerun...kalau silap skit je tu mmg akan bergesel laaaa dgn divider tepi jln tu huhuhu....

Alhamdulillah umurku masih panjang..jalan pun xde la byk sgt kete...so dpt laaa catat rekod drive smpi ke umah dlm 3 jam je hehehe....

Cite bab raya, 1 je yg aku paling tak berkenan.....bile budak2 dan jiran2 main mercun...bukan la jeles ke ape lantak korang laaa nak bakar duit sendiri kan tpnye...sesuka hati mak bapak die je dok hala mercun tu ke umah kitorr...mak bapak tak tegur gaknye...mak aku bising2 pun wat derk je...kadang2 kite ni anggap mercun tu kalu xde mmg xsah raye tp kalau dah putus jari ke muke ke haaaaa time tu baru laaaa nak nyesal...duit yg dok beli mercun tu pun dok bakar mcm tu aje....yang pelik tu time raya kite je byk kes putus jari sume ni, time raye cine ok je...kalau nak ikutkan sejarah, adik beradik aku dah lame xpegang dan main mercun....ade laaaa dlm 20thn dulu....sbbnye itu laaaa ayah ckp kite beli bunge api tu maknenye kita bakar duit kite..pastu trus laaa kitorng adik bradik xmain dah mende2 tu sume, lgpun dulu idup susah skit laaaa...

Slalunye raye pertama kitorng mmg xde umah, tp kali ni sib baik mak msk nasi minyak dan ramai plak yg dtg umah, smpi membe ayah yg cine pun dtg...tepat je kul 2 kitorng dah tutup kedai sbb penat sgt...maybe sambung petang kang kalu ade lagi org nak dtg heheheh

Dan ade satu lagi drama pada 1 Syawal ni....ade org nak ajak aku couple just through sms...huhuhu sabo je laaaa, tak romantik dan gentleman la cik abg.....Anyway, bukannye xnak cume malasnye nak berkapel sbbnyeeeee aku xnak lagi sejarah bil tepon smpi ribu2 tiap2 bulan last2 tak ke mane pun...kalu dikumpulkan duit tu aku rase dah leh beli 1 buah kancil huhuhu.....so aku nak kawin je trus....pastu baru bercinta tp zaman skang ni kalau tanye mesti ramai yg xnak camtu kan....ntah laaaaa tp bg aku camtu laaaa sejarah lama xmungkin dan x kan berulang, sian ayah aku susah payah langsaikan bil2 tu sbbnye asik kena barred. Kepada 'org tu' kalau ade bace blog ni....harap die main2 je kalau die mmg btul2 aku just nak ckp "Insya Allah, kalau dah mmg jodoh x ke mane".

Tahun aku xtau nape sume org dah stat suh aku cari 'driver'.....itu lum balik kampung lg.....bikin gua anginnnn je, kalau org lain tny camtu aku x kisah dan x heran la sgt tp adik2 n mak dah stat tanye...ayah aku je sporting sbb die akan marah adik2 aku kalu dgr diorng tny camtu hahaha...padan muke korang....sape suh tny lg soalan maut tu....

Gambar di pagi 1 Syawal

Anyway, ni bukan laaa baju raya cume baju baru sbbnye kan sunat pakai baju baru pada pagi 1 Syawal, esok aku akan revealkan baju raya walaupun baju tu dah 3 thn lepas siap (nak pakai tp xmuat sebenonyeeee, thn ni baru dpt sarung ok skit) dan aku x penah pakai pun hahaha tp aku nak pakai gak tahun ni sebab colornyeeee kuning.....

***update :- Guess who's coming late afternoon???sapo laie kalo bukan membe mase time hingusan dulu2 ni...Mr Zarim, Bridegroom to be - Redz & Abg Is...kul 6.30 baru nak dtg raye..sah2 laaaa sume baru bgn tdo tu....diorng ni mmg x miss dtg raye umah aku....mmg muke ni je laaaa muke yg paling xmalu skali....kalau ikutkan kitorng dah kawan sejak dr darjah 2....skolah rendah dan menengah same2....bosan tul muke ni je aku jumpe hahaha.....ckp la camne pun mmg x serik2 dtg umah aku....kadang tu wat mcm umah sendiri jerk....Anyway, hope friendship forever...walaupun masing2 dah kawin dan ade life sendiri....


Rasenye raye 2 thn lepas kot....tgh nak try test camera phone baru aku....skang ni sume dah ensem2 and macho2 dah...:p

Cont...cite raya esok daaaaaaaaaaaaaaa.........

No comments:

Post a Comment