Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 21, 2009

Refreshing mind

How to start this interesting story for me...

Khabar angin telah datang ke telingaku dan bertanya adakah aku mempunyai pakwe baru?? Soalan sebegitu membuatku berfikir sejenak...

Kalau diikutkan kewarasan dan kesedaran fikiran, aku masih igt tarikh terakhir aku mempunyai pakwe @ tarikh 'ceraikan talak 3' oleh Mr Tupperware, iaitu 18 Feb 2006, pada waktu itu aku di trimester akhir dan tahun akhir di MMU... kira-kira 2thn lebih perisitwa itu berlalu...

Tiba-tiba setelah tempoh mase tersebut berlalu, aku dikejutkan dgn soalan itu...(pakwe baru), I dont think that the appropriate words that can describe as it is.

Ye laaaaa nak masuk 3thn tu bukan ke lame...so nape nak gune istilah 'pakwe baru'? Kalau soalan tu dah ade pakwe ke???haaaaa maybe thats the good words to describe it laaaa kan....

Anyway, tak dinafikan sepanjang tempoh 'berkabung' tu aku ade laaaa keluar dan berkenalan dgn beberapa org lelaki, tak salahkan kenal2 dan flirting dgn orang bujang...and until that moment xde laaaa special or serious bercinta.

Then ade pulak orang yang pertikai 'kekasih gelap' dlm entry yang aku tulis sebelum ni...kalau dah die gelap xkan laaku nak ckp kekasih terang lak kan (act. xde la hitam legam cume bukan la putih melepak). Kadang tu mulut2 yang xde insurans ni mmg suke menambah perisa cerita yang sebenar supaya menjadi lebih sedap dan menarik. Walaupun tuan punye badan sentiasa berckp benar bile soalan seperti "Ada ape2 ke dgn die?", "Alaaaaa, xnak ngaku plak"..... kalau diikutkan hati yang busuk mmg aku rase nak halakan je muncung senapang kat mulut yang sah2 xde insurans itu..tapi hati aku tak de laa busuk smpi mcm tu.

Mulut yang xde insurans ini jugak, lebih memikirkan kesedapan membawa mulut tersebut drp memikirkan hati dan perasaan orang yang terlibat dlm hal yang diperkatakan itu...bile seorang lelaki berkawan dgn seorang perempuan mereka tak boleh jadi kawan baik??itu la silap org yang berfikiran kurang luas...

Bagi aku yang kadangkala ade juga berfikiran kurang luas beranggapan bahawa, pasangan kekasih memang tak boleh jadi kawan baik bile dah break off...(aku berckp berdasarkan fakta drp pengalaman aku sendiri).

Kalau best friend itu akan berkahwin or pasangan tidak suke, boleh laaaa dipertimbangkan untuk tidak menjadi kawan baik lagi...tp ape2 pun kawan tu berpanjangan manakala cinta tu bile2 je boleh bertukar arah dan berubah orang...

Aku tau ada yang akan ckp aku sanggup dedah pekung sendiri tp biarlah orang tau siapa aku yang sebenarnya drp igt aku ni baik mcm malaikat, saham nak jatuh ke, ade secret admire tibe2 x admire dah ke xde hal laaaa bagi aku...as long aku xnak org igt aku ni berpura2 baik...

Kalau nak kutuk pun aku suke je sbb pahala dpt kat aku, tp aku kesian la kat org yg kutuk aku tu sbb dah la penat mengutuk pastu dpt lak dosa kering...so kalau rase nak kutuk aku better korang lupuskan je ingatan terhadap aku...aku rela x dpt pahala drp kutukan itu, drp korang dpt kan??kan??baiknyeeeee aku ni (puji la diri sendiri, sape lg nak puji kan).

Sebenarnya, mende ni dah lame aku pendamkan cume sampai hari ni aku rase aku perlu menjalankan tanggungjawab sosial untuk share dgn pengunjung setia dan baru blog aku ni..sekurang2nya dpt jadikan panduan dan pedoman, ape yg dah jadi pada aku mmg tak dpt diulang semula cume aku berharap agar tidak akan terjadi pada kalian semua...

Ape pun Allah Maha Adil dan Mengetahui...

p/s: Maaf la kalau terkasar bahasa, aku kurang sihat..ari senin selsema & sore throat, ari selasa demam & sore throat, arini lak batuk dan sakit kepala...well xperlu pegi doc. sbb doc. aku jauh kat Muadzam tu, ubat kat klinik area Cyber n Dengkil n Putrajaya wat masa ni x begitu mujarab.


No comments:

Post a Comment