Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 11, 2013

Tasbih, tahmid & takbir

Nak share something satu perkara yang aku penah dgr dlm ceramah agama baru2 ini, bosan ye dak asik cite psl diri sendiri jerk....(x suke jgn bace, titik)

Ni pendapat diri sendiri laaa, berangan @ bercita2 nak derma sebyk mungkin bile dah byk duit...time xde byk sgt duit ni, xmo sedekah ek??

Salah satu caranye.. bertasbih, bertahmid & bertakbir

Kalau boleh setiap kali selepas solat, lebih elok setiap mase yg kita teringat nak sedekah..

Subhanallah 33x
Alhamdulillah 33x
Allahu Akbar 33x

Insya allah, kalau kite amalkan selalu boleh ganti sedekah kite dari segi fizikal. 




Thursday, January 3, 2013

Back to school 2013

Byk sgt kenangan pahit manis mase kat skolah. Dan setiap kenangan tu sgt2 berharga dan special sgt.

Sekolah Ren ni seronok jugak walaupun sekolah felda tp kawan2 aku sume ayah, mak, adik2 kenal..paling aku igt ayat adik2 aku dulu, "along ni byk boipren ke, asik lelaki je tepon" hahaha ape nak buat pompuan mane minat nak gayut2 ni.

Pastu aku ni kecik2 dah pelupa, kalau time ade senaman mesti aku terlupa nak bw tali pinggang pinafore aku...cikgu plak garang, kalu x pki kompom kena marah, seb baik laaa ayah aku dtg anto.

Mase sek ren ni naik bas jerk, penah jerk jln kaki dlm 5-7km sbb kena tinggal, kelas no. 1 sokmo lerrr balik lmbt.

Sekolah Men mule2 dkt Muadzam jerk nak duduk asrama jerk walaupun umah panjang sejengkal, sebulan jerk dah kuar balik sbb kena buli dgn senior. Kebetulan plak dpt 2nd called utk ke sekolah 'bestari' kononnyeee...

Biasa org ckp mase darjah 1 ni laa time gigil semcm bile baru nak masuk skolah, tapi bagi aku setiap kali naik darjah kompom akan gigil, sbb mostly cikgu lain2...lgpun senior kompom cite punyeee mane cikgu ok mane cikgu cam rimau.

And now, my ensem boy sorang ni dah nak masuk skolah... Kalau laaa mama die leh bayo aku tinggi dr gaji skang ni, kompom aku nak monitor anak die ni elok2 kat skolah. He's so special sbb pada die xde sederhana dlm ini idup, yg ade sume over. Over meraung pastu wat mcm xde pe berlaku, over guling2 sapu lantai, pastu x pndi sgt nak berkawan...and toilet must have yg duduk kalu cangkung, dah jadi mandi laaaa..

Hopefully die ok bile dah masuk skolah ni...risau pun ade, dah besar rupenyaaa die huhuhu dan makin tua laaa aku nampaknyeeee

taken from mama iphone

Saturday, December 29, 2012

With pain no gain

 

p/s : Bersabarlah wahai hati, setiap yang berlaku ade hikmahnyaa..hanya Dia yang Maha Mengetahui

Thursday, December 27, 2012

5th Class : Table Tennis Coaching

Tiap kali pegi class ni rase cam nak hadap exam plak...sentiasa kelam kabut dan berdebar2, sebabnyeee jrg nak prektis ape yg dah diajar. Byk abiskan masa utk netball & badminton.

So utk session kali ni, coach ajar utk smash merata hala, die nak kite bergerak satu point ke satu point, suke hati die nak pukul kat mane yang penting kena smash.

Then 2x backhand chop & 1 forehand chop, yang mmg kena kaw2 lerrr dgn coach tu, degil betul nak masuk dlm otak...yang ni laaa paling lemah skali, lame2 tu makin ok sbb aku dok angkat siku..rupenyeee siku kat bwh jerk huhuh...suke beno angkat tgn, mase skolah dulu xde plak nak angkat2 tgn ni, kalau bleh nak sorok kepala dlm meja.

Pastu, cube plak return bola spin, lebih kurang mcm smash jugak, kena pukul dgn sepenuh hati mcm dpn tu boipren kite, geram sesangat tapi ade ke sanggup nak rejam boipren dgn bola pingpong tu???kuikuikui ajaran yang senget diajar oleh teammate mase KASTEL aritu, sbb aku ni mcm takut2 jerk nak pukul kuat. Skali diorg kate, andaikan jerk dpn ni boipren, so rejam lerr kuat2...bile aku ckp xde boipren diorg tukar plak jadi pukul biawak...adehhh mcm2 (ade peluang lg ke tak nak join team KASTEL ni huhuhu)

Lepas tu mcm bese laaa, prektis stroke dgn geng2 yang lain, lepas tu kena lawan2 plak...kuikuikui mmg ke laut laaa gayenyeee tp at least ade courage utk buat smash or topspin...yeahhhh boleh buat...alhamdulillah.

Kali ni xde video ape dah sbb aku rase basic sume die dah ajar cume skang ni nak sharpen je skills2 yang die ajar tu...

Alhamdulillah, semoga ilmu yg dipelajari dpt dimanfaatkan, cemane kalu tmpt keje baru xde mende2 sukan ni...hohoho kompom sangapppp

Friday, December 21, 2012

4th Class : Table Tennis Coaching

At this time, aku ade la peningkatan oleh sbb itu, pada session kali ini aku dah berpindah ke teknik chopping...yeeaaaaahhh!!!

Masuk je kelas, coach mintak stroke dgn student, tuka2 plak tu, die nak bagi kite biasa dgn lawan yang kite akan jumpe, no point main dgn org yg same sbb we will not make any changes. We tend to feel comfortable so bile jmp org lain dlm game, we will do more mistakes.

Bile dah stroke for straight ball tu dgn backhand forehand sume, die ajar chopping plak...muehehe
Dan mcm bese laaaa, lmbt skit nak pick up, sampai coach siap pegang skali tgn aku tolong pukul pun aku xleh nak igt lagii, haiiyyoo bola mostly ke angkasa lepas...nak dpt bola paras net tu mmg susah.

Chopping ni plak aku cume belajar amik backhand je, forehand lum pas lg..hohoho, hrp2 kelas seterusnye aku leh pick up extra sket laaaa...ape yg aku suke about this class sbb die akan upgrade teknik latihan base on our performance, kalau die tgk makin ok die akan ajar mcm2 teknik lg. Yang penting kena ade passion, mesti mau rasa itu bola...mane die pegi camne nak pukul.

Then lepas tu mcm biasa laaa kena main plak dgn student lain, nak prektis chopping td lerrr...mase main cam bole jerrkk plak tp ade gak la ke laut, aiiiishhh mau bedung lg tgn ni agaknyeee...


Forehand chop

Backhand chop

Ade tinggal lagi 4x class to complete 1st sem ni, pastu student exam then thn dpn la kottt baru dpt training lagi.

Wednesday, December 19, 2012

Fenomena 2012 - "Durian Crepe"

Disebabkan kekeringan idea nak menulis, tuan tanah cube nak cite fenomena terkini yang terjadi dlm negara sekarang, iaitu ape lagi "DURIAN CREPE" skang ni makin menjadik2, mane2 je org jual... tapi bagi aku mende ni bukan laaa baru macam gelombang skang ni.

Nak beli dan carik pun mmg ade je org buat, tokei "durian crepe" plak tak menang tgn nak amik order, mmg memberikan pulangan yang lumayan laaa pada diorg yg bekerja keras ni.

Aku ade la jugak try beberapa durian crepe yang dibeli dari tokei2 homemade ni, ade tu size kecik sgt padan skali ngap je, ade tu beso yg amat tp kulit die cam liat skit, ade tu cream die tak berapa best jadi muak nak mkn...

Kalau nak tau leh refer post aku yang ni :- Senyum sampai telinga , kalu tgk tarikh post tu pun 2 tahun lepas means aku dah puas menikmati "durian crepe" or name yang aku kenal mule2 dulu ialah "durian pancake". Mmg kalau mengidam kompom aku akan heret si dia utk temankan aku mkn kat Sweet Chat ...

So far aku puas ati dgn "durian pancake" kat Sweet Chat tu...nak2 kalau dine in, die akan hias dgn coklat skit, sgt sesuai utk tujaun penternakan lemak2 yang tak sepatutnyaaa...dan yang paling menarik, "durian pancake" kat sini xde musim pun, mmg ade dlm menu 365 sehari...

Selain dari tu jugak, ade yg kreatif dah cipta mcm2 perisa crepe, bukan takat durian, ade strawberi, mangga, blueberry, pandan, mcm2 laaaaa...aku pun dah pening, mcm2 color kulit pun ade, xpe la tu kasik pendapatan lebih bagi mereka yang rajin.

Anyway, x lengkap post ni kalu tak letak gambo yang seangkatan dgnnya... so sape2 yang ade hati dan passion nak buat "durian crepe" ni silakan la yeee

source : trigyy.com

Tak yah laaa gambo "durian crepe" dah siap takut nnt tuan tanah plak yang pi merempit ke Mines sbb nak mkn "durian pancake" hihihi...

Tuesday, December 18, 2012

Self Reflection






source : khadimulQuran

Friday, December 14, 2012

3rd class : Table Tennis Coaching

Dah masuk 3rd session ni, dah leh improve skit2 la kot skills...student pun x ramai so coach boleh consentrate and fokus kat tiap2 org.

So for this session, mule2 tu mcm biasa laaa kena lembutkan semula tangan setelah seminggu x pegang bat tu..buat dlm 3-4 round sorang then alih ke gerakkan kaki plak..mmg cuak tul laaaa mase ni, tapak kaki apatah lagi mmg sakit dok terkinja2 nak pukul bola...coach pun mcm bosan kuikuikui pastu seb baik ok.

Then alih ke smash plak, coach bagi bola tinggi then kena smash tmpt yg betul, igt sesuke ati je ke nak pukul, kedudukan bat kena lagi tinggi dr bola, bat plak kena dr blakang dan tolak bola tu kuat2..mmg lenguh gilerrr laaaaa....sakit tulang bahu ni smpi ke pagi

Forehand smash

3rd routine, kena tahan bola smash dr coach, punye la laju, seb baik jari xlebam bile time xdpt nak block bola tu dtg...so far so good, tangan dan bat just stay and mcm patung jerk, sambil tgk bola tu dtg mcm mane, alih kiri kanan je la bat tu...xperlu pukul dgn tenaga.

And then, backhand stroke dgn kena jaga gerakan kaki tu...time stroke mmg la leh tahan tapi kalu main jrg punye lerrr main backhand ni...dah xleh nak control badan. 

Blocking topspin

Semua routine tu kena buat 3-4 round, lepas dr tu die suruh main2 je laaa sbb nak praktik ape yg kite blaja dari mula tu...bayangkan, ade 3 meja dan semua student berjalan serentak, die dari jauh boleh tgk dan bgtau ape silap kite mase tgh main tu....dok jerit2 laaa ckp bagus laaa, not good laaaa kepada yg sepatutnye laaaa hihihi..

And coach ckp, lepas ni bile dah tau chop and spin ball lagi senang laaaaa, boleh menang punyeee hahaha...sbbnye bola skang ni simple jerk, sume straight forward.

And coach pesan suh tuka getah bat lain...hohoho seb baik die ckp beli yg murah2 jerk...bat skang ni xleh nak menahan topspin or nak chop dgn bagus..aduhaiiii mahal tu aku beli walaupun RM65 jerk tp tetibe nak tuka getah RM30 merobek jiwa lara ni...huhuhu

p/s : every 4 classes need to pay RM35, worth it i guess walaupun ade yang mengelat x dtg maybe xmo bayar...its ok because depends on our intention itself.

Monday, December 10, 2012

Cyberjaya Corporate Games

Bace tajuk pun macam grand btul event ni...dan team netball mcm bese, last minit register dan lack of training...hurmmm gasak laaaa..seb baik bayo x mahal sgt rm3 je sorang, selain netball ade lg games lain tp ni je laa yg mampu nak masuk... tempat pun dekat jln kaki pun smpi jugak hihihi

Plus minus seminggu je nak tergolek, melompat bagai...so pray for our best k!!...Harap2 xde jadik lauk sardin laaaa.. Insya allah

Lagipun weekend ni baru jerk tgk final netball antara Malaysia & Tanzania, so strategi kena well plan dan perlu byk plan A, B, C .... dan ade beberapa muke baru so nak kena bond to each other lagi kasik chemistry ade..

Jemput ramai2 cyberjaya community dtg pas keje sapot kami yerkk...games 18-20 Dis jam 6-10pm

See u there!!!

more info at CCG

Friday, December 7, 2012

2nd class : Table tennis coaching

Ok, now dah masuk 2nd session for this class, dah lerr aku dtg lambat mase smpi  diorg dah stat pun..

Tapi belasah aje laaa, mase ni still dilatih utk forehand stroke, then sometimes die akan bagi backhand jugak untuk tengok cara kita gerakkan badan dan tukar bat on the spot. Mcm2 pe'el tgk, kali ni banyak kali laaa pukulan kitorg nyaris2 nak kena kepala dan badan coach...

Rutin yg tu akan dibuat dlm 4-5x sorang...lepas tu coach ajar nak buat serve, ade 2 jenis common serve, back/bottom spin serve & side spin serve. Dan setiap meja ade 2 pelajar, die akan pegi setiap meja.

Slame ni aku punye serve x spin langsung....walaupun mase pukul tu kite chop the ball nak tau spin ke tak bile bola sentuh meja sebelah, die xkan jadi lurus. Haaaa yg ni la kot serve pecah 8 yang team mate aku penah ckp aritu...kuikuikui

Coach ade ckp, getah bat pun mempengaruhi bola tu nak ke mane, aku punye bat die ckp leh buang jerk, kena beli lain hahaha...range rm100 ke atas laaa baru best nak mainnn...hohoho, kena kumpul duit lg lerr nak beli...insya allah

Serve spin ni mmg keliru sgt sbb kite mcm dah ready nak chop bola tu instead belah forehand kite tapi rupenyeee die pegi back hand....kompom laaaa korang x phm kan??hihihi so leh tgk video ni haaaaaa

source : youtube

Lepas je training serve, kitorng kena lawan sesame sendiri, die nak tgk camne kite apply ape yg dah blajo....seb baik laaa student ade 2 org jerk, dpt laaa kami bercanda2 dgn coach tu sbb die xde la strict sgt dgn kitorang yang masih jinak ni....

Thursday, December 6, 2012

Kifarah...

Syukur alhamdulillah, di sebalik dugaan dan cabaran yang Allah bagi, die balas dgn berita gembira.

Walaupun bukan utk diri sendiri tapi ditempiaskan kepada orang2 yang rapat dgn aku...alhamdulillah.

Mule2 terpk sendiri, nape Allah bagi mcm2 dugaan pada kecik je, nasib baik ade kawan yang igtkan, biar kifarahnye dtg sebelum kita dijemput menjadi tetamu istimewaNya, supaya jika ada peluang nnt, kita dpt beribadat dan sucikan diri dgn lebih baik. Insya Allah, semoga Dia permudahkan segalanya.

Kifarah adalah balasan Allah di dunia akibat dosa yang dilakukan oleh seorang hambanya, juga ujian-ujian Allah itu boleh berlaku, yang mungkin melibatkan kematian orang yang dikasihi, kehilangan harta benda ataupun penyakit, tidak kira sama ada penyakit tersebut berlaku dalam tempoh masa yang lama ataupun sekejap bergantung kepada ketentuan (qada’) Ilahi atau buat selama-lamanya sehingga mati. Selagi ketentuan (qada’) bagi sakit itu belum menepati qada’ Allah, maka sakit (kifarah) tadi tidak akan sembuh biarpun pelbagai usaha dilakukan oleh manusia jelas di.sini membuktikan bahawa ada di antara penyakit itu akan sembuh dengan sendiri biarpun tanpa usaha manusia untuk mendapatkan kesembuhan ataupun tidak akan sembuh biarpun banyak usaha untuk menyembuhkannya telah dilakukan.  cont reading 

Syukur jugak, sbb aku dikelilingi dgn org2 yg sudi membantu jika dah terdesak sgt (semua jasa2 kalian aku dpt balas dgn doa, kalau ade rezeki lebih leh buat kenduri kesyukuran)...besenye mmg mcm tu la pun, selagi boleh setel sendiri akan cube sehabis baik laaaa, tapi kalau dah melebihi kemampuan diri sendiri, perlu serahkan pada yg pakar, xmo la plak nnt jadi bodoh sombong...huhuhu

source : www.budiey.com


Tuesday, December 4, 2012

Hospitalized...

Sejak 2 menjak ni, rating org singgah kat sini makin ramai, adakah sbb org duk google harimau malaya our football team, pastu terkeluar laaa blog ni jugak..nevermind la kan, byk jugak lerr silent reader and ade gak peng'komen' tegar. Tapi x kisah lerr, dah blog aku kan, so kalu suke bace kalu xsuke jgn bace, kalau x suke tp nak bace jugak jgn la dok sebar plak kat org lain ek...kabo kat tuan tanah sendiri, sonang cite. Zaman skang xde org2 tengah ke telangkai ke...ckp direct je lerrr

Ok lah, aritu si putih masuk spital, skang ni si hitam plak masuk spital...brape lame dan kos nyeee xtau lagi laaa, si merah tu pun dgn duk merajuk jugak tp aku wat x layan je laaa sbb paling tidak pun aku buang je laaa ape yg xleh nak pki tu, tayar si merah plak aku dah reserved pun duitnye tp thn baru laaa tukar senang nak igt tarikh bile kite tukar kan harap2 tak buat hal sblm smpi masenyeee, mcm tau2 je nak dpt durian runtuh...pastu korang plak dok buat perangai ekkk...

Sometime bile kite ade niat nak buat smthing good, mesti byk dugaan yang dtg..urrmm dugaan2, sabar je laaa ek...yg penting smpi mase tu nnt semoga semuanya berjalan dgn lancar.

Monday, December 3, 2012

Makcik rock kapak

Venue : somewhere @ Cyberjaya
Time : during lunch hour
Day : Friday

Tukar crite dlm malay la yeee..rase cam kurang klako kalau tuka ke English....


Tokei kedai : Duduk mane??
Aku             : Umah staff kat atas
Tokei kedai : Duduk dgn family ke??
Aku             : Umah bujang jeeeerrrr
Tokei kedai : Lame dah keje sini?mcm penah tgk
Aku             : 4thn lebih laaa...
Tokei kedai : Umur brape??
Aku             : (alahaiii byk tul makcik ni tny) 28 dah...
Tokei kedai : oooohhh dah leh pggl makcik laaaaa, anak makcik no.2 umo 28 jugak perempuan        
                      no.1 tu umo 30 lelaki tgh carik bini la skang ni....
Aku             : (sengih kambing je lerrr, sambil membayo duit makanan yang dipesan) time kasih...

Sampai jerk meja beradab (sbb makan berdua jerk, ahli geng lain xdok) cite smule kejadian tadi, cam nak terburai aku gelak....siap membe ckp, lenkali suh makcik tu anto resume anak die, aduiii makcik2, rock kapak tul laaaa...

Aduiii seb baik pki baju kebaya arini, kena la control ayu...kalu tak lame dah aku gelak guling2 kat situ...nak mkn pun duk geli hati lagi...kalu makcik jd mak mertua saya, kompom saya mls masak sbb makcik mmg suke masak dan buat kuih...

Insya allah ye makcik kalau ade jodoh, tak ke mane hihih...

Anyway, terima kasih makcik sbb buat saya tersengih di tengah hari yg terik ni...hihihi

source : http://secretwordfromheart.blogspot.com
p/s : baru jerk terpk nak tuka port lunch kat situ, tapi kalu dtg slalu, mau kena interbiu lagi...baru teringat, sblm ni aku penah interbiu die...kuikuikui ptt lerrr die interbiu aku balikkkk

Friday, November 30, 2012

Debaran kian terasa.....

Mane tak debarnyeee...bajet pro player then brani nak masuk ini tournament ---- USIM Netball

Pengalaman dan skill masih putik jagung tapi ape leh buat, dikelilingi oleh kawan2 yang minat bersukan, dan suke nak mencabar diri sendiri. Akhirnyaaa, dapat menghantar 1 team ke USIM...

Jadinye, weekend ni berkampunglahhh di USIM, semoga tak jd lauk sardin laaaa...walaupun training dlm sebulan je, asal ade game baru turun training, mmg hebat btulll...lagi2 plak skang ni asik ujan je, training plak outdoor court yang tak memenuhi spesifikasi antarabangsa, mau laaaa pancit dibuatnye kalau masuk court betul.

Nak dijadikan debaran ni lagi best bile ade jugak kategori lelaki, xpernah tgk secara live camne diorng main, adakah lelaki adik2 or gagah perkasa, tapi kalau main lagi teror dr kami mmg laaaa tergugat rasenyeee..anyway, will be update bile smpi masanyeee nnt.

Mase mude2 pucuk pisang tu, posisi wajib aku WD, C plak kadang2, WA plak jarang2....bile dah tua mcm buluh  ni, aku punye posisi wajib C, sunat WA haiiiyyyyoooo mmg mencabar stamina.

Anyway, hidup aku skang sgt full dgn aktiviti ptg dan malam, so sbb tu weekend rest aje, tapi kalau ade panggilan cemas utk turun ke gelanggang akan ku bergegas ke sane jugak...


 Posisi paling glemer tapi aku x sukeee sbb semua kawasan boleh masuk kecuali D, masak haku



 Posisi aku paling sukeeeee...sbb boleh kuarkan bolaaaa jgn smpi ke kawasan D lawan hahaha...


Posisi ni aku xsuke sbb kena carik ruang utk amik bola dr tengah kawasan....kalu xdpt lari dr pihak lawan kompom bola xsmpi kat gol aku


 Alhamdulillah atas nikmat yang Allah berikan selama ini.

Thursday, November 29, 2012

1st class : Table tennis coaching

Yesszaaaa...mase mule2 dengar pun bikin penasaran jerk. Tapi nawaitu nak improve diri utk kasi gilap ini tgn menggesek, meng'chop' dan meng'spin' itu bola sangat la tinggi, nasib ade kawan2 yang seangkatan nak ikut same, kalau tak mmg lagi haru laaaa...

Planning dr thn lepas, tapi bese laaa komitmen sukan lain byk sgt, mane taknyeee org tu laaa main futsal, org tu laaa main badminton, org tu laaaa main netball dan nak kejar court yg cume leh gune certain2 hari jerk (nasib aku laaa, mase study dulu xmo gune puas2), nak wat camne kegunaan khas utk student.

Setelah macam dugaan akhirnyaaaa, kelas pertama berjaya jugak dijalankan, dan setiap hari Rabu jam 5.30-7.30 ptg kena stick on that routine. Lagipun ape2 changes akan diberitahu melalui sms, sbbnye coach ni pun ade personal class kat luar jugak, so kadang tu maybe die ade hal ke ape, xperlu la turun or main sparring je laaa...

Mmmg cuak laaaa, sbb former Malaysia player kan (Ms Chong Choi Ting), diorg pun cakap coach garang slalu kena marah, tapi dgn beginner die tak hush sgt la kot, so far so good laaaa tp tang die stat ckp mandarin dgn budak2 tu mmg haru lerrr...

So kami ni diberi latihan basic giler2, die nak tgk cara kite pukul sume, pegang mcm mane, forehand, backhand, stroke & smash...so farrr ok laaa lagi, sbb kite always ready bola yg die nak bagi, no spin or chop kan...its ok slowly la kann...TM pun lum wat lg tournament utk pemilihan ke kastel hihihi...aimed so high la sgttt (tapi kalau dapat syukur la sgt2, already miss my team dgn lawak2 merapu diorng tu).

Alhamdulillah 1st class going well, then we will see after 3rd class sbb die akan review & bgtau bayaran sebenar, hopefully not more than RM50.

p/s : class hari pertama x brani nak amik gambo takut coach dah aimed awal2...so kite respect as is it, kalau sempat snap baru upload yeeee...hihih

Wednesday, November 28, 2012

Cinta High Class

After Subuh tadi terbaca kat wall fb Shahir AF, kalau ade peluang nak bace overall crite dlm novel ni..ade sape2 dah beli???bleh pinjam??
"Jika lelaki anggap kita sebagai teman wanita, itu tanda dia sedang beri cinta murahan. Nak pandai uji sahaja. Tak pun, touch and go. Jika lelaki muliakan kita dengan pangkat isteri, itu baru tandanya dia jujur mencintai," kata kakak. 
"Lelaki suka menguji sama ada kita hanya layak dijadikan mainan atau dijadikan pendamping seumur hidup. Dia menilai melalui cara kita melayani kata-katanya," dedah kakak. "Bagaimana?" Qani'ah bertanya. "Kalau kita terhegeh- hegeh dan senang percaya, dia akan main-mainkan perasaan kita dengan ayat-ayat keramat. Kalau kita ada prinsip, dia akan hormat," kata kakak. 
"Apa prinsip kakak?" Qan'iah bertanya lagi. "Kalau ada orang minat kakak, kakak akan kata, 'Jauhi diriku, dekati waliku'. Hanya lelaki yang berani jumpa wali terus, layak kita tabik kejujurannya. Dia buktikan dia betul-betul serius mencintai kita. Dia tiada peluang langsung untuk permainkan kita," kata kakak. -

petikan dari novel Cinta High Class

Monday, November 26, 2012

Exhausted...

Perjalanan pulang ke kampung & balik ke bandar kali ni sgt2 laaaa penat... mane taknyeee dgn selsema, sakit tekak & pening kepala...

4 Hari menahan diri xmo mkn ubat (dadah kononnyee) dan jmp doktor, akhirnya aku tewas jugakkkk, pepagi hari dah pegi ngadap doktor tp xdpt MC sbb aku x mintak hahaha... tambahan x best sbb doktor klinik yg serasi dgn aku ni dah tuka doktor mudeee...so bole assume kan??

Ni mmg pe'el aku laaaa, even rase xsihat tp kalu doktor x tny nak MC ke tak aku mmg x akan mintak. Sanggup mintak ubat yg tak akan ngantuk kalu tak cemane aku nak drive kan...

So mlm ni kena mkn jugak ubat batuk (pdhal baru mkn durian) sbb aku dah rase kering gile2 tekak ni...pas isyak trus telan then harap2 esok masih bernyawa....kuikuikui

Jmp laggiiii lain kaliiii....


Friday, November 23, 2012

Bagi Tuhan Tiada yang Mustahil

KU YAKIN SAAT KAU BERFIRMAN
KU MENANG SAAT KAU BERTINDAK
HIDUPKU HANYA DITENTUKAN OLEH PERKATAAN-MU

KU AMAN KAR’NA KAU MENJAGA
KU KUAT KAR’NA KAU MENOPANG
HIDUPKU HANYA DITENTUKAN OLEH KUASA-MU

BAGI TUHAN TAK ADA YANG MUSTAHIL
BAGI TUHAN TAK ADA YANG TAK MUNGKIN
MUJIZAT-NYA DISEDIAKAN BAGIKU
KU DIANGKAT DAN DIPULIHKAN-NYA

Songwriter: Sari Simorangkir

Thursday, November 22, 2012

To all MBA (Malayan Blues Army)

Each of us yang sokong the Blues mesti skang ni tgh berdukacita, kecewa, marah, macam2 perasaan bile Pengurus yang boleh dikatakan banyak bagi sumbangan pada the Blues. Sape lagi kalau bukan Robbie Di Matteo.

Nak kate aku ni peminat bola tegar tu xde la jugak, tak penah pegi stadium pun, tgk games kat tv pun ikut mood laaa jugak. Tapi dah sebabkan bile berkumpul adik bradik kat rumah, secara tak langsung asik bukak espn or sembang2 pun ckp psl the Blues, so aku pun dah terjerat same...

Mane diorg nak layan kalau aku ajak borak psl masak2 ke, baju2 ke...huhuhu nasib badan lerr.

Alasan paling kukuh xmau terlalu fanatik sbb aku ni mudah sgt meradang kalau ade perang emosi drp kelab penyokong lain..so baik aku wat bodo jerk..kalu tak nnt parah jadinyeee kuikuikui

Dan kalau tak silap the Blues dah dpt pun pengurus baru iaitu Rafa Benitez, ye ke tak??muehehehe kalu silap jgn mara arrr...so far aku x kenal sgt la cara keje mamat ni (ceh mcm laaa aku tau hal2 bola sedunia) tapi xpe laaa kite tgk je camne...kalau si Matteo tu 6 bulan, yang ni kena buang gak laaa kalu xcapai target dlm mase tu kan? Kata nak fair play so kena fair gak lerr management..

Anyway, I will be missing Matteo, xdpt nak tgk kelibat die pki suit kat tepi pdg tu haaaa....

 Kata-kata terakhir beliau (mungkin aku bleh copy paste, bile smpi mase aku tinggalkan MMU ni) :-

"Walaupun saya dipecat,tapi saya tak simpan apa2 perasaan tak puas hati terhadap Chelsea. Yang ada hanyalah rasa sayang yang mendalam terhadap The Blues. Menjadi penghormatan apabila dilantik menjadi manager untuk kelab yang saya
cinta sebagai pemain dan sentiasa dekat di hati saya. Saya tersangat bangga atas kejayaan dan piala2 yang kita mampu bawak ke Stamford Bridge dalam beberapa bulan kebelakangan ni."
" Membawa Chelsea menjulang trofi Champions League yang pertama,di Munich merupakan pencapaian terbaik untuk kelab dan juga untuk saya, sama ada sebagai pemain atau manager. Ia merupakan kenangan yang saya akan ingat sepanjang hidup saya.
Saya ada perasaan yang mendalam dan tidak berbelah bahagi terhadap Chelsea Football Club dan saya ingin berterima kasih terhadap semua staff, pemain2 dan juga semua peminat2 yang sentiasa memberikan sokongan yang jitu sepanjang saya menjadi manager untuk Chelsea."
 All the best to you toooo...


Palestin, Israel

 UPDATED...

Sejarah Palestin & Israel

***************************

Aku tak berapa arif tentang sejarah dua2 negara ni, ape pun yang aku tau serangan yang Israel buat utk mempertahankan diri tu macam tak logik jerrrr...

Ape laaa sgt teknologi perang yang Palestin ade sampai nak musnahkan semua yang ada kat situ.

Isu boikot plak aku tgk mcm2 ragam ade...siap gaduh2 sesama kita plak tu...so lebih baik laa kite diam dari ckp ape2, kalau nak boikot or tak semua tu dari diri sendiri je laaa, mmg susah nak ubah org lain kalau kita x ubah diri sendiri.

Urmmm..anyway have to be grateful sbb ada di bumi Malaysia, itu pun dugaan skit dah rase mcm paling teruk Allah dah bagi. Tapi bagi diorng tu dugaannya lagi dahsyat dan boleh jadi trauma sepanjang hidup.

Dan ade bace brite yang Israel akan isytihar gencatan senjata. Tak tau laaa smpi bile tu kan...

Ape2 pun kita yang xmampu nak hulur sumbangan secara fizikal dan emosi, In shaa Allah bole dermakan doa2 untuk mereka kat sane. Kerana doa adalah senjata org Islam.


Doakan juga rakyat kat Malaysia ni bersatu hati, xmo gaduh2..perang2, mesti nak idup aman damai.