Thursday, December 6, 2012

Kifarah...

Syukur alhamdulillah, di sebalik dugaan dan cabaran yang Allah bagi, die balas dgn berita gembira.

Walaupun bukan utk diri sendiri tapi ditempiaskan kepada orang2 yang rapat dgn aku...alhamdulillah.

Mule2 terpk sendiri, nape Allah bagi mcm2 dugaan pada kecik je, nasib baik ade kawan yang igtkan, biar kifarahnye dtg sebelum kita dijemput menjadi tetamu istimewaNya, supaya jika ada peluang nnt, kita dpt beribadat dan sucikan diri dgn lebih baik. Insya Allah, semoga Dia permudahkan segalanya.

Kifarah adalah balasan Allah di dunia akibat dosa yang dilakukan oleh seorang hambanya, juga ujian-ujian Allah itu boleh berlaku, yang mungkin melibatkan kematian orang yang dikasihi, kehilangan harta benda ataupun penyakit, tidak kira sama ada penyakit tersebut berlaku dalam tempoh masa yang lama ataupun sekejap bergantung kepada ketentuan (qada’) Ilahi atau buat selama-lamanya sehingga mati. Selagi ketentuan (qada’) bagi sakit itu belum menepati qada’ Allah, maka sakit (kifarah) tadi tidak akan sembuh biarpun pelbagai usaha dilakukan oleh manusia jelas di.sini membuktikan bahawa ada di antara penyakit itu akan sembuh dengan sendiri biarpun tanpa usaha manusia untuk mendapatkan kesembuhan ataupun tidak akan sembuh biarpun banyak usaha untuk menyembuhkannya telah dilakukan.  cont reading 

Syukur jugak, sbb aku dikelilingi dgn org2 yg sudi membantu jika dah terdesak sgt (semua jasa2 kalian aku dpt balas dgn doa, kalau ade rezeki lebih leh buat kenduri kesyukuran)...besenye mmg mcm tu la pun, selagi boleh setel sendiri akan cube sehabis baik laaaa, tapi kalau dah melebihi kemampuan diri sendiri, perlu serahkan pada yg pakar, xmo la plak nnt jadi bodoh sombong...huhuhu

source : www.budiey.com


No comments:

Post a Comment