Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 7, 2010

Dibelai, Disayang, Digigit Jua

Sila bace artikel ni Dibelai, Disayang, Digigit Jua before I give my opinion about it.

Sebenarnya since school lagi aku slalu berangan2 nak bela harimau, tp anak die je laaaa hehehe tp ade org ckp aku gilerrr. Mane taknye, sape la x kenal dgn Sang Belang ni...dgr name pun semua dah gerun.

Tapi disebabkan oleh hajat yang aku rase mmg x akan dapat terlaksana kecuali kalau aku dpt keje jaga rimau ni kat zoo ke mungkin x mustahil kan?? Untuk melepaskan kerinduan terhadap rimau ni aku akan cube selitkan perkataan rimau atau ape2 saje yang berkaitan, mcm skang ni laaa name blog aku harimau malaya hehehe....

Bile dah tau sifat2 harimau drp artikel ni baru la aku tau sbb ape aku suke sgt kat die, rupenye sifat2 die same je mcm sifat2 aku...nampak garang kat luar tp lembut di dalam....ooppsss sape yg x suke tu jgn la muntah dpn pc korang ye....

I suke sgt beberapa perenggan yang ada dlm artikel ni mostly berkaitan dgn diri aku such as :-

"RENUNGAN matanya sahaja sudah menimbulkan rasa terancam dan gerun. Itu belum lagi mendengar ngaumannya. Peluang mendekatinya, walau dihalang tabir besi, masih boleh membuatkan seseorang menghela nafas sesak dan jantung berdegup kencang."
"Dikhabarkan, setiap langkah dan gerak geri diatur makhluk ini diiringi kepekaan deria yang tiada bandingan. Kalau begitu, bukankah ia mendengar rentak jantung kita yang berasa takut akan kehadirannya?"
"Subspesies harimau paling besar ini sebenarnya mudah tersinggung apabila tidak dibelai dengan penuh kasih sayang. Ia amat manja."

"Harimau merupakan haiwan yang amat sensitif dan mempunyai sifat cemburu serta mudah merajuk apabila tidak diberi perhatian."

No comments:

Post a Comment