Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 28, 2009

Aku tak sayang Allah or Allah tak sayang Aku?

Tgh surfing kat blog Hanis yang mmg aku akan lawat hari2...as silent reader, then klik kat blog her husband and read this entry..

Bila Allah cepat makbulkan Doa

Quote of the Day!

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu,
Maka DIA menyayangimu.

Bila Allah lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu.

Bila Allah tidak makbulkan doamu,
Maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.

Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH
Dalam apa jua keadaan pun...

Kerana kasih sayang ALLAH itu
mendahului kemurkaanNya..."


Selame ni slalu mengeluh sbb ape Allah tak tunaikan hajat kita even slalu je doa or wat ape2 yg kite rase dah cukup... padahal xcukup lg ilmu dan amalan yang kita wat utk buatkan Allah makbulkan hajat kita....or maybe ape yg kita nak tu belum tentu akan bagi kebaikan pada kite..sbb tu belum masanya dia kabulkan doa yang diminta...

Moral of the story, teruskan doa dan minta ape yang dihajatkan di samping amalkan segala suruhanNya dan jangan sesekali putus asa...semoga aku x akan putus asa untuk berdoa dan memohon hajat.

Latest news; bonus akan dpt lebih drp tahun lepas (1.5 bulan kata President, 2.0 bulan rumors, 2.5 bulan rumors), however, 1.2month dah diberi bulan 12 ni.....wat ever it takes, aku still xdpt sesen pun sbb kontrak perlu direnew selepas bulan 2 thn dpn, so tunggu la lg 2 bulan ek. Harap2 kalu x permenant pun sambung kontrak, ye laa kalu permanent pun time nak challowww drp MMU ni ade la pk 5-10 kali kan hehehe....(siap laaa kalu ade spy or staf kat HCM sendiri bace blog aku ni, ye laaa skang ni bukan leh open skit, mmg xselamat laaaa ade je yang akan menjaja cite2 camni lebih2 lagi hal luar dalam kain aku). Tak pe arrr slagi korang ade mulut teruskan lerr ckp, bile xde mulut nnt takut xsempat nak berckp lak kan, biar Allah je balas ape yang patut dibalas. Semoga kalian semua hidup bahagia dunia akhirat....nak doakan aku hidup sengsara pun terpulang kat kalian walaupun aku rase cume kaitan yang paling rapat adalah saudara seagama.....Aminnnn

p/s : Will update my wiken activities later, maybe akan combine this Christmas & New Year week ek

2 comments: