Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 20, 2009

Salam Ramadhan 2009

Salam Ramadhan...alhamdulillah kita berkesempatan untuk bertemu dengan bulan Ramadhan 2009, semoga tahun ini kita dapat menambahkan lagi amalan ibadat dan mendekatkan diri dengan Allah, harap2 aku dpt wat solat terawih semaksimum yang bole....Insya Allah

Marilah same2 kita menghayati bulan Ramadhan ini dengan penuh kusyuk dan tawaduk......

Mohon ampun dan maaf kepada semua jika ada silap dan salah yang sengaja dan tidak sengaja sepanjang mengenali kalian semuaaa..


Lafaz Niat Puasa Sebulan
Sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan
bagi tahun ini kerana Allah Taala


Lafaz Niat Puasa Harian
Sahaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa
pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala


Lafaz Niat Berbuka Puasa
Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman,
kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu
aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih


dipetik drp : http://www.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=salam_perantauan2007&pg=niat.htm








No comments:

Post a Comment