Tuesday, August 25, 2009

Renungan buat Si Isteri

Panduan dan ingatan untuk diri sendiri, kawan2 dan pembaca yang sudi bertandang......

1. Sekiranya anda menyediakan minuman untuk diminum oleh suamimu, maka pahalanya seperti berpuasa sunat selama setahun.
2. Sekiranya anda menyedia dan menyiapkan makanan untuk dimakan oleh suamimu, pahala haji dan umrah.
3. Perkhidmatan yang baik yang engkau berikan kepada suamimu, pahalanya tidak putus ganjaran dari Allah.
4. Sekiranya anda hamil, pahalanya shahid.
5. Sekiranya anda mandi junub kerana bersetubuh dengan suamimu, pahalanya seperti anda bersedekah 1,000 ekor kambing kepada fakir miskin.
6. Sekiranya anda memelihara anak dengan baik, ianya menjadi benteng daripada api neraka.
7. Sekiranya anda memandang suamimu dengan pandangan harmonis, pahalanya seperti anda berzikir kepada Allah.
8. Seandainya anda mati dalam keadaan suamimu redha kepadamu, maka syurgalah tempatmu.

Camne plak kalau si suami x penah pun mkn dgn tgn sendiri, si isteri sentiasa suapkan... or tolong potong kuku.......mesti lg byk pahala yang kite akan dpt kan???Tp mende ni x mustahil sbb aku penah dgr cerita btul drp Mek Juju, ade sorang suami tu xpenah pun mkn drp tgn sendiri... sentiasa wife die suapkan...bagusnyeee laaaaaaa, sape ckp pompuan hati lembut???lelaki sebenarnya lagi laa nak kena layan mcm baby kan..kan...???


3 comments:

  1. Ed..saper2 pon leh ikut panduan ko tu kalu suami tu jenis suami mithali. Tapi kalu sebaliknya..camana nak layan camtu..kalu pandang sebelah mata pon xleh..kui3.

    ReplyDelete
  2. K Sham - Huhuhu...at the 1st place, ape gune kawin??kongsi idup same2 kalau x lalu nak pndg dah x kena dgn makna perkahwinan...mane tau leh cube kot, bile kite layan mcm tu hati keras tu akan jd lembut kan...kdg tu masing2 kena berbincang dan terus terang ape yg x kena, ape yg nak diubah...komunikasi tu penting tp jgn laa terbawa bawa dgn perasaan hasad dengki or benci....(wahhh xsangka aku pndi bg nasihat hahahah)

    ReplyDelete