Wednesday, September 12, 2012

Tika Bidadari Berbisik

Kalian,

Janganlah memandang serong perempuan seperti kami yakni yang tiada teman berkongsi duka di sisa kehidupan ini. Setiap manusia dilahirkan berbeza sifat, niat & perbuatan. Kami pasti pernah berasa kesunyian dan kesepian. Pernah menerjah di hati, kenapa kami tiak bisa memilikinya? Namun sebutir iman telah menguatkan kami dan mendidik kami untuk mengenal maksud redha, tawakal dan "La Tahzan" yakni jangan bersedih.

Walaupun kita dilahirkan atas nama perempuan, tetapi Allah telah mencipta kita dengan berbeza-beza sifat dan berbeza niat. Ada perempuan yang sangat mencintai dunia dan akan melalukan apa saja untuk mencapai niat. Mungkin juga ada perempuan yang memilih untuk hidup dan matinya kerana Allah dan mencintai Rasulullah.

Menjadi isteri kepada seorang suami adalah impian setiap wanita. Apatah lagi jika dianugerahi kebahagiaan dan kesetiaan yang berpanjangan. Namun bukan semua wanita memilikinya.Bersabarlah. ajarlah hati dengan kesabaran sentiada redha dengan pemberian Ilahi. Insya Allah hati akan tenang, setenang air di kali.

Aneka interpretasi dan pelbagai corak lakaran kehidupan.

Petikan di atas diambil daripada buku yang baru aku beli melalui online. Sebelum tu ade review dlm paper, so rase mcm menarik jugak buku ni...

Kisah dilema peranan sebagai Miss Single atau Puan Suri. Sebenarnya, naskah ini ditulis oleh seorang isteri kepada seorang gadis. 

Manusia zaman millenium skang ni, selalu sgt cepat buat kesimpulan kalau ade perempuan yang lambat kawin atau xjmp2 org yang berkenan, confirm akan ckp cerewet sgt laaa, memilih laaaa... saya cadangkan anda bace buku ni.... TIKA BIDADARI  BERBISIK 

Disarankan dapatkan buku ini, oppsss saya x dpt ape2 komisen okkk..tp sekurang2nyaaa rase bersyukur atas ape yang Allah telah takdirkan sepanjang hidup ini.

No comments:

Post a Comment