Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 25, 2012

Short trip to Cameron Highlands

Tempat : Cameron Highlands, Apartment Villa Dahlia Tanah Rata
Tarikh : 15-16 Sept 2012
Peserta : Me, My Bro, My Cousin & her kids
Kenderaan : My only heart, Si Merah...

Almost 23 years from my 1st visit to this place...Dengan plan last minit dgn gaji yg ala-ala korek sane sini,  dan di'sponsor' almost 99% for this trip from my cousin. Alhamdulillah tu yang everything going well.

Just layan je laaa gambo ni ekkk, nak menulis byk pun dah malas..kuikuikui

Mase ni belum check in apartment, sebabnye jalan sgt2 jem dan we decided to stop for cuci2 mata dan alas perut sbb mase tu dah pukul 2pm.


Bile dah check in, angkut semua barang naik apartment and then pegi pekan Tanah Rata for lunch + dinner @ MarryBrown. Then beli barang2 basah utk bfast esok pagi. Beli brg2 kelengkapan untuk hiking ke Gunung Berinchang kasut + baju ujan in case esok ujan... 







Gambar2 ni mase pegi Gunung Berinchang, and as u can see kasut & baju ujan tu kami beli semalam. We bought the pakej that included also Tea Farm + Strawbery Farm + Butterfly Farm.  

Tak kuasa aku nak calar balarkan si Merah tu, hancur luluh hati aku nnt kalu ape2 jadi kat die.

Harga pakej RM40dewasa & RM25 kids, kecuali tiket masuk Butterfly Farm kena beli sendiri but aku x masuk pun kat dlm tu just duduk luar cuci2 mate tgk souvenir.

Hari pertama tu dah survey2 kedai mane nak beli barang2 utk bawa balik. Unfortunately, jalan ke Simpang Pulai sgt2 laaaa jem smpi ke pekan Tanah Rata, then we all decided lalu jalan Tapah sbb kereta tak berapa byk tp kena korban untuk kedai2 yang dah di'spot' smlm. Huhuhu sedih gilerrrr...

Anyhow, aku x kire laa brape byk duit abis utk cuti2 Mesia ni...sbb x sanggup nak kire kottt. However sgt2 puas hati dpt jln2 kat tmpt sejuk2 kuikuikui..

Sejak tdo di Cameron smpi laa ke hari ini, tekak aku terasa amat perit lebih2 lagi belah malam, dan bile aku ade dlm aircond xkire dlm opis or dlm kete, kompom senang sgt nak batuk...rasenye dah byk minum air, ape lagi xkena aku pun x paham..

No comments:

Post a Comment