Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 14, 2010

Pengalaman Puasa selepas 26thn

Bertolak daripada Cyberjaya pukul 5.30ptg, boleh plak x teringat yang jln from UPM ke Kajang tu jammed time gini. Tapi dah sbb lupe tu redah je laaaaa......sampai area PLUS highway pun mcm tu gak dgn hujan lebat lg, dgn eksiden b2b dlm 7-8 buah kete lori, dgn cermin pecah tgh2 jln...huhuhu sangat menduga keimanan.

Pukul 7.30 still on the highway, so buke laaa dgn kurma n seteguk air....adik2 plak dah disuruh mkn dulu.....then after masuk tol Senawang cari stesen minyak yang nmpk di mata utk brenti solat dan time aku lak mkn....mase mkn tu mcm nak nangis pun ade, sbb 1st time buke puasa secara ala kadar mcm tu. Makan dlm kete dgn adik2ku huhuhu....

Pastu teruskan perjalanan dgn dlm 2 jam lg nak smpi umah. Dengan mata yang agak2 kuyu tu, terpakse gak lerr teruskan perjalanan sambil karok dlm kete, kalu tidak harus aku terlelap mase driving kot. Ade gak 2-3  kali terkatup mateku sib baik still leh control kalu tak rasenye x berjaya sampai ke rumah dgn selamat.....
Smpikan aku baru perasan nape org angkat lampu, sedar2 aku x off lampu tinggi tu, hahaha.....kire skali aku khayal lupe nak tutup, ade tu lupe nak bukak walaupun jalan tu gelap huhuhu.....sib baik laaaa kete tak berapa byk sgt so leh laaaa bawa around 80-90 jerk.....

Syukur laaaa aku masih bernafas sehingga hari ini.

No comments:

Post a Comment