Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 1, 2012

Jika ini takdirnyaaaa....

Hari demi hari, pelbagai dugaan dan cabaran yang aku harus tempuhi. Kadang2 dugaan tersebut dapat dikawal dan adakalanya perasaan marah yg tidak dpt dikawal.

Lebih2 lagi apabila org lain lebih memikirkan reputasi dan kepentingan sendiri tanpa memikirkan perasaan dan effect perkara tersebut. Dan sila berfikir kalau org buat mcm tu pada adik, kakak or mak sendiri.

Dont think if I'm looking or acting like nothing happen or berpura-pura mcm xde ape yang berlaku. Kalau ikutkan hasutan syaitan dah tentu aku akan menadah tgn untuk mendoakan perkara yg tidak sepatutnya aku doakan dan beberapa kwn2 juga ckp aku terlalu memberi muka.

Tapi walaupun iman hanya senipis kulit bawang, tp aku masih mempunyai fikiran yang waras dan hanya mendoakan segala yang berlaku dan akan berlaku selepas ini dapat aku hadapi dgn tenang...wat ever people want to say about me, i think its enough that I'm always thinking for the best for others.

Pasni aku plak laaa kena pentingkan diri and dont ever think and take serious what others say to me....If rase nak marah try to smile smpi hati tu akan sejuk dgn sendirinya...

Supaya akal dan hati dpt dikawal oleh iman dan redha dgn setiap apa yang berlaku ade hikmahnye.

Terima kasih kepada seorang teman yang sehingga kini masih berada di sisi walaupun aku tahu satu hari nnt aku harus lebih kerap bercerita kisah hidup ini kepadaNya...

Biar org anggap kita jahat tapi kita sebaliknya daripada org anggap kita baik tapi kita sebaliknya......

No comments:

Post a Comment