Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 25, 2014

Bebelan Raya

OK, another bebelan sblm bercuti pjg raya...sbb sblm2 ni asik kena balik keje awal disebabkan sebab yang paling kukuh dan lain dari org lain ialah BUJANG.

Ape diorg igt bujang tak xde famili kerrr....tiap2 thn akan gaduh mende yg same, kire la dr bos2 ke anak2 buah skali.

Pasni kena wat turn siap2 utk 3 thn trus supaya semua org menyiapkan fizikal dan mental utk balik keje awal.

After raya macam biasa laa ade konvo yang akan jd lain macam tahun ini, then naik belon pada Aug & Sept...maybe hectic period mase tu, then kalau dpt ke Utara utk Sukan Kastel lagi..urmmm jalan2 carik pasal.

OK laaaa, nnt sambung lg bebel sbbnye ade silent reader yg dok kutuk tuan tanah bila tgk blog ni dah bersarang.

Selamar Hari Raya Maaf Zahir Batin.

Dalammmm dingin subuh, hatiku terusikkk...

Salam Terakhir


Friday, July 4, 2014

Jodoh pasti bertemu




andai engkau tahu betapa ku mencinta
selalu menjadikanmu isi dalam doaku
ku tahu tak muda menjadi yang kau mintaku
pasrahkan hatiku, takdirkan menjawabnya



source: youtube

Friday, May 9, 2014

Rindu....

Rindu segala-galanya...

Nak luah perasaan
Nak jalan-jalan carik makan
Nak tgk wayang
Nak tdo awal
Nak jalan-jalan naik kapal terbang and over the Malaysia sea
Nak balik kampung...

Sepanjang 5 bulan ini, hari2 sangat tight dgn keje harian...rase mcm dah pecut 100m tp xde la smpi kurang sesaat...mueheheh

Pecut agak2 mampu je laaaa, hrpkan ade keje yang perlu selesai sblm raya tp rupenye extend plak smpi Ogos...urrmm nmpk gaya lebih setahun laaa aku duk ulang-alik ke Nusajaya dan ngadap nasi beriyani time lunch....lum penah lg mkn selain dari itu...sbb kontraktor belanja so xkan nak demand, mkn aje laaaa ape org dah beli. Alhamdulillah........

Lepas tu konvo pulak....urrmm yang ni walaupun lame lagi tp dah kena prepare & plan stat dr thn lepas lagi...aisshh kalu pk keje x abis2...

However, bersyukur atas rahmat dan limpah kurnia dariNya, dan redha atas segala ketentuan Yang Maha Esa...

Thursday, April 3, 2014

Dare to Fail?

Arini lawan perasaan sendiri untuk keluar drp zon selesa...

Harapnya permulaan yang baik dan diiringi oleh kejayaan dan peningkatan terhadap diri sendiri..

Dah tny pandangan beberapa orang, dan kebanyakan mereka berikan respond positif.

Semua semuanya berjalan dengan lancar, jika tidak harus akur bahawa reeki masih di sini.

Monday, March 17, 2014

Sawang oh sawang

Huhuhu, byk tul sawang kat blog ni...

Dulu mase mude-mude mmg lebih suke luah perasaan dlm blog, tapi skang ni sbb kan bz dan umo makin tua, keghairahan nak menulis tu terbatas...

Sawang everywhere.....

Thursday, February 6, 2014

Why is my blog so depressing?

Because everyday,

I get up and pretend
I'm okay and that nothing is wrong
I do this so I don't 'seek attention'
So that no one knows how I really feel.
I'm too scared to say it.
So I hide behind a smile, its my mask.

I tell that I'm tired but in fact I'm depressed.

I'm slowly giving up.

Sometimes I wonder if I will be ever be happy with myself. 
I worry that if I cant be happy with myself, 
then nobody will ever be happy with me 
and that just made me more paranoid. 
It's a cycle, insecurity, in confidence and diffidence, 
its all a cycle and it's destroying me.

I'm really miss those memories almost 7 months back
Feeling the same sign again and again
Why does it always rain on me?

Depression is not a sign of weakness,
it mean you have been strong for far too long.

Wednesday, January 29, 2014

I need a BREAKKK!!

I'm totally exhausted emotionally & physically

Diuji ketika bersendirian....

Maybe I'm look strong outside but too fragile inside

Whatever happen I have to be grateful what Allah get for me

SUBHANALLAH
ALHAMDULILLAH
ALLAHUAKBAR

Sunday, January 19, 2014

Yang terindah








source; hadiahbunga.com

Wednesday, January 8, 2014

Hurt and smile

Heart to be heal, stop the hurt


Keep smiling and move on, show that you are happy


Let's love search for us


sources : google image

Tuesday, January 7, 2014

Kesedihanku

Sepinya hari yang ku lewati
Tanpa ada dirimu menemani
Sunyi ku rasa dalam hidupku
Tak mampu aku 'tuk melangkah

Masih ku ingat indah senyummu
Yang selalu membuatku mengenalmu
Terbawa aku dalam sedihku
Tak sadar kau tak disini

Engkau masih yang terindah
Indah dalam hatiku
Mengapa kisah kita berakhir seperti ini

Masih kuingat indah senyummu.
Yang selalu membuatku mengenangmu
Terbawa aku ddalam sedihku
Tak sadar kini engkau tak disini

Hampa kini yang kurasa
Menangispun ku tak mampu
Hanya sisa kenangan terindah
Dan Kesedihanku

source : google

Saturday, January 4, 2014

24 Things Single People are Tired of Hearing

1. “How are you still single? You’re so great."

2. “It’ll happen when you least expect it.”

3. “Don’t you ever get lonely?”

4. “Aren’t you worried you won’t be able to have kids?”

5. “Are you seeing anyone?”

6. “You should try online dating. My friend met their husband/wife that way.”

7. “They don’t deserve you.”

8. “You are such a catch.”
9. “Don’t worry, you’ll find someone someday.”
10. “He’s just not ready for a serious commitment yet.”
11. “One day when you’re married, you’ll wish you were single.”
12. “There are plenty of fish in the sea.”
13. “You’re just too picky.”
14. “Just don’t turn into some crazy cat lady.”
15. “She probably just lost your number.”
16. At a wedding: “You better get out there, they’re doing the bouquet toss.”
17. “You’re just too busy right now.”
18. “You have to love yourself before you can love someone else.”
19. In reference to your best friend: “Have you guys ever thought of dating?”
20. “I can’t wait to meet your future spouse, they are going to be amazing.”
21. “We’ll all be laughing about this someday.”
22. “You should let me set you up, I know the perfect person for you.”
23. “Don’t give up, it’ll happen.”
24. “You don’t need anyone.” DAMN RIGHT!

Thursday, January 2, 2014

Welcome 3 series

Hohoho...entering another phase of life.

Must be so challenging, need strong determination.

Kalau BMW 3 series tu paling murah harga kete RM200k ++, walaupun pengalaman hidup tak boleh ganti dgn nilai wang, tapi kadang2 dlm idup yg semua serba nak naik ni, wang memang la sgt2 berharga. Hanya terpulang pada kita nak salurkan dan gunakan harta yang ade secra berhemah.

Rase makin lame blog ni makin boring, sesuai sgt dgn tuan punye blog ni...

However, doakan byk2 moga tahun ni lebih bermakna drp thn2 sebelumnya...

Start from today, new challengesssss kat tempat kerja, hopefully under control, if not wish me to get a better career, far from here...

Wednesday, November 27, 2013

Kisah Si Sulung, aku lerrr tu....

Mari kite tengok, terutama skali pada anak sulung....ade byk persamaan tak??

- pusat perhatian
Mase belum ade adik-adik lagi mmg jd perhatian laaaa
- berbuat lebih baik agar mendapatkan perhatian 
Kena jaga perilaku supaya adik2 pun buat mende yang sama
- ciri-ciri pemimpin, bossy, rasa btul
Memanggggg.....
- bercita-cita tinggi 
Cita-cita mmg tinggi, sepatutnya berusaha untuk jadi yang terbaik pada adik2
- cerewet
Of course, tp cerewet yang lebih byk baik drp buruk kotttt
- tepat dan ingin sempurna
Same laaa mcm cerewettttt
- tersusun dan kompeten
Same jugak laaaaaa
- tepat waktu
Urmm yang ni leh tny kawan2 mase sek or dkt U, sampai skang pun aku rase masih amalkan...sbb aku tak suke org tunggu, ye laaa kite kena bajet masa bajet ape2 yg ptt...sbb masa sgt laaa berharga, kalau rasa kita ni cam jln slow, mekap smpi 2 jam, mandi smpi 3 jam, so set la mase (haaaa stress kan dengar mukadimah aku??)
- tak suka kejutan
Yang ni mmg xsuke laaaa sgt, mase kat U mmg ade membe yang suke beno buat surprise...mmg kena la sebakul lepas tu....
- hati cepat berubah
Means cepat bosan dgn satu2 benda, satu2 hal, satu2 org... yerrrr I mean it
- sukar mengatakan dan menerima 'tidak'
Haaaa yang ni mmg payah, payah sgt sampai laaa skang ni, kalu berjaya mengatakan tidak, perasaan serba salah sampai laaa berbulan-bulan
- bertanggungjawab & jaga peraturan
Disebabkan tanggungjwb anak sulung, perlu jaga adik-adik walaupun dlm kes aku ni kena jaga hero2 malaya...so cara membesar pun jd keras la kan...
- cara protes adalah dgn melanggar peraturan
Haisshhh ni mmg perangai buruk beno, kalau rase tensen tu, mule laaa bawa kete laju2, xikut peraturan, mase kecik ape laaa lagi, bese elok je dgr ckp mak ayah, tp skali skale start la mengelat mcm2
- selalu berusaha menyenangkan hati org lain
Ye laaaa, seboleh2 cube simpan dan pendam perasaan sendiri, xnak org tgk kita ni ade masalah, sbb kita yg kena jaga adik2...susah mcm mane skali pun kalu boleh cover mmg terbaikk
- kurang ambil berat diri sendiri
Ye laaaa mmg btul tapi berat badan maintain berat jerrr
Merepek yang ade betul ade yg xbetul sgt....keadaan skang yg menghimpit jari jemari untuk menulis sbb tak xde mood nak berckp...
source : http://www.ayahbunda.co.id/Artikel/keluarga/psikologi/memahami.karakteristik.anak.sulung/001/007/494/1/1

Terima kasih




Tak terdaya lagi ku harungi hidup ini
Dengan seribu ngeri menyakitkan di hati

Tak termampu lagi ku ratapi nasib diri
Apa yang terjadi ku pendam hampir mati sendiri

Mengapa ini harus ku tempuhi sampai bila kan berhenti
Entah siapa ingin jadi saksi hanyalah Tuhan yang mengerti

Maafkan aku berpaut di kasihmu menumpang bahagia seketika
Izinkan aku sedetik di hatimu kerna ku jua manusia
Terima kasih 

source : youtube

Wednesday, November 20, 2013

Wednesday, November 13, 2013

Piala Malaysia 2012 - Tok Gajah & Pakcik Majid

Macam biasa alasan klise yang aku nak bg sebab dah lame tak menulis...bosan, malas dan serabut

Sampai ade org tegur bile mau update daaaaaa...then baru realise bulan Nov langsung tak menulis

So arini tergerak hati nak tulis pasal Piala Malaysia & pakcik Majid. Alhamdulillah Pahang menang piala kalahkan Kelantan 1-0 selepas tunggu saat ini selama 21 thn. Mcm biasa tuan tanah tgk kat umah je laaa...

Dan sedang asyik pemain, penyokong Tok Gajah meraikan kemenangan bermakna, di satu sudut tibe2 nama Pak Majid jadik tumpuan jugak. Mane taknye pakcik ni bernazar kalau Tok Gajah menang, die nak berjalan kaki dari Stadium Kuantan ke Stadium Shah Alam, Ya Allah, nazar pakcik ni...die cuma bawa RM60, 2psg baju dan seorang teman setia. 

Macam2 perasaan mase tu, kalau la ayah kita sendiri, mmg xsanggup la nak hadap...tp dlm masa same sentiasa nak tau perkembangan pakcik Majid ni...seb baik laaa dlm perjalanan die tu ade la gak org derma kasut, selipar utk die...semoga Allah berkati jasa-jasa kalian.

Kalau tak silap pakcik tu berjalan pada 4 Nov dan smpi pada 12 Nov...huhuhu tabik spring la kat pakcik ni, walaupun keje pakguard je tp semangat die kuat sgt, wondering masih ade anak bini or sebatang kara jerk...tapi penat lelah pakcik tu berbaloi sbb PBNP bagi hadiah tunaikan haji ke umrah thn dpn, dan dpt rekod Malaysia sbb jalan kaki paling jauh...

Whatever it is, rase kagum sgt dengan semangat die...aku yg muda ni pun asik up and down jerk semangat, ujian baru kena skit tp tahap kesedihan or ke'down'an tu sgt2 laaaa merepek...

Syukur atas segala takdirNya.

Wednesday, October 23, 2013

Touching sangat....

Sudah2 lerrr sedih jerk...

Sudah2 laaaa sensitif...

Sudah2 laaaa pk hal org lain...

Sudah2 laaaaa amik hti ape org ckp...

Jadilahhh mental tu kuat skit...

Jadilahhh keras skit hati tu...

Jadilahhh org yang xsuke nak jaga tepi kain org...

Jadilahhhh rg yg sentiasa bahagia walaupun tgk org lain yang bahagia....

Sooooo rest your mind, heart & soul within this 4 days...harap2 angin Terengganu bagi perubahan yang baik dalam diri....shopping byk2 kopok lekorrrr....bior mkn smpi pengsan

Goodbye Cyber, Welcome new vacation Terengganu, motto bandar cantik budaya menarik (menarik sgt laaaa kena pki baju batik plak dinner tu nnt...huhuhu)

Tuesday, October 22, 2013

Road to KASTEL 2013 - Part 1

Ehheeyyyy...jumpe lagi

Mesti readers dah bosan asik bace madah berhelah jerk kan...skali skale layan perasaan 

Tuan tanah pun bosan gak laaaa

Ok laaa for latest activity, Alhamdulillah tahun ni berpeluang lagi untuk wakil Selangor dalam sukan KASTEL...

Kali ni training ulang alik ke Banting plak...3x seminggu, mcm bese laa baju kasut, suit sume dapat.

Smlm last training dgn team mate sebelum nak pegi jelajah Ganu plok...

Dan mase training last tu laaaa, team mate suh aku pki getah jerawat...tau laaa skang ni muke aku tgh byk jerawat bleh plak die suh aku pakai ari last training huhuhu...

Kot ade laaa yg belum tau or x penah tgk camne getah jerawat tu kan...ni haaaaa rupenyeee

 source : google

Haaaaaa byk kan jerawat??penuh 1 papan tu, tapi xde la guna dua2 belah jerawat ni, utk forehand guna yg biasa, jerawat ni guna utk backhand jerkk... Getah biasa tu harga dlm RM140, yang jerawat ni dlm RM40 jerk tp kalu tuan tanah kompom wakil Selangor tiap2 thn of kos la dah melabur byk utk ini tapi buat mase ni mcm xde harapan tinggi.

So far ok laaaa tapi nak kena praktis lebih skit lagi sbb baru nak familiar...hrp2 leh beraksi sebaik mungkin kat sane nnt. Kalau tak silap grup dgn Kelantan dan Melaka...target kontigen ke semi final...makcik nebessss

And harap dpt jumpa BFF tuan tanah mase skolah dulu2....rindu die sgt2 ehhh lame doh dok jupe

to be continueddddd.....

Monday, October 21, 2013

Clueless


When someone comes into your life, 
Allah sends them for a reason. 
Either to learn from them 
or be with them till jannah..



Allah puts people in your life 
for a reason
and removes them from your life 
for  better reason..

Friday, October 18, 2013

Redha







source:- google