Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 23, 2013

Touching sangat....

Sudah2 lerrr sedih jerk...

Sudah2 laaaa sensitif...

Sudah2 laaaa pk hal org lain...

Sudah2 laaaaa amik hti ape org ckp...

Jadilahhh mental tu kuat skit...

Jadilahhh keras skit hati tu...

Jadilahhh org yang xsuke nak jaga tepi kain org...

Jadilahhhh rg yg sentiasa bahagia walaupun tgk org lain yang bahagia....

Sooooo rest your mind, heart & soul within this 4 days...harap2 angin Terengganu bagi perubahan yang baik dalam diri....shopping byk2 kopok lekorrrr....bior mkn smpi pengsan

Goodbye Cyber, Welcome new vacation Terengganu, motto bandar cantik budaya menarik (menarik sgt laaaa kena pki baju batik plak dinner tu nnt...huhuhu)

Tuesday, October 22, 2013

Road to KASTEL 2013 - Part 1

Ehheeyyyy...jumpe lagi

Mesti readers dah bosan asik bace madah berhelah jerk kan...skali skale layan perasaan 

Tuan tanah pun bosan gak laaaa

Ok laaa for latest activity, Alhamdulillah tahun ni berpeluang lagi untuk wakil Selangor dalam sukan KASTEL...

Kali ni training ulang alik ke Banting plak...3x seminggu, mcm bese laa baju kasut, suit sume dapat.

Smlm last training dgn team mate sebelum nak pegi jelajah Ganu plok...

Dan mase training last tu laaaa, team mate suh aku pki getah jerawat...tau laaa skang ni muke aku tgh byk jerawat bleh plak die suh aku pakai ari last training huhuhu...

Kot ade laaa yg belum tau or x penah tgk camne getah jerawat tu kan...ni haaaaa rupenyeee

 source : google

Haaaaaa byk kan jerawat??penuh 1 papan tu, tapi xde la guna dua2 belah jerawat ni, utk forehand guna yg biasa, jerawat ni guna utk backhand jerkk... Getah biasa tu harga dlm RM140, yang jerawat ni dlm RM40 jerk tp kalu tuan tanah kompom wakil Selangor tiap2 thn of kos la dah melabur byk utk ini tapi buat mase ni mcm xde harapan tinggi.

So far ok laaaa tapi nak kena praktis lebih skit lagi sbb baru nak familiar...hrp2 leh beraksi sebaik mungkin kat sane nnt. Kalau tak silap grup dgn Kelantan dan Melaka...target kontigen ke semi final...makcik nebessss

And harap dpt jumpa BFF tuan tanah mase skolah dulu2....rindu die sgt2 ehhh lame doh dok jupe

to be continueddddd.....

Monday, October 21, 2013

Clueless


When someone comes into your life, 
Allah sends them for a reason. 
Either to learn from them 
or be with them till jannah..



Allah puts people in your life 
for a reason
and removes them from your life 
for  better reason..

Friday, October 18, 2013

Redha







source:- google

Tuesday, October 15, 2013

Aidil Adha 1434H

No ketupat, no nasi himpit...

The most valuable person in my life also not here this time...

That's the true scarifies that I have to face it.

Bayangkanlah selama 29thn ni, kalau raya puasa mmg xpenah xberaya dgn parent and family...

Kalau raya korban ni penah skali aku beraya kat KLCC dgn kawan2 seUni dulu however my parent still in Malaysia...

But this year, diorg jauhhhhhh sgt...jarak masa pun lambat 5 jam dr Malaysia...Allah je yang tau perasaan mlm raya tu bila dgr takbir sorang2....senyap sunyi plak tu kawasan Cyber ni

Pagi raya dah laaa umah blackout...konon nak smbg tdo sbb xmo igt yang hari ni hari raya huhuhu

Lepas tu stat mop 1 umah, dgn hall, sampai dapur licin aku mop....tup tup baru kul 9 wuaaaaaa....ape nak buat lg ni, pegi Jusco laaaa cuci mate jln2 tp bile tgk ramai la yg pi shopping dgn baju raye, baju melayu bagai....aku pun xleh duk lame2 laaaa dlm tu, pas carik brg yg aku nak, aku pun blah lerrr

Dah laaaaaa....xmampu nak menulis, jmp raye thn dpn plakkk

Friday, October 11, 2013

Belajar...Learn...Study

Belajarlah untuk kehilangan dia 

Andai dia bukan jodoh kamu


Belajarlah untuk tabah

Andai dia pergi dari hidup kamu


Belajarlah untuk menerima hakikat

Yang dia bukan milik kamu


Belajarlah untuk berhenti mencintai dia 

Andai cinta dia bukan untuk kamu


Tuesday, September 24, 2013

Thoughtful Tuesday




source : google

Monday, September 23, 2013

Marvellous Monday

Jika tiada rezeki anak,
mungkin diberikan rezeki mertua yang baik.
Maka kita lebih bahagia dari mendapat anak yang liar.

Jika tiada rezeki wang ringgit,
mungkin diberikan rezeki kesihatan.
Maka kita lebih bahagia dari kerisauan menjaga harta dunia.

Jika tiada rezeki kereta mewah,  

mungkin diberikan rezeki kenderaan yang jarang menimbulkan masalah.
Maka kita lebih bahagia dari membayar kerosakan yang mahal.

Jika tiada rezeki rumah yang besar,
mungkin diberikan rezeki makanan yang tidak pernah putus.
Maka kita lebih bahagia dari si gelandangan.

Jika tiada rezeki pasangan yang cantik,
mungkin diberikan rezeki pasangan yang baik dan pandai menguruskan rumahtangga.
Maka kita lebih bahagia kerana hidup berteman dan terjaga segala.

Jika tiada rezeki jodoh,
mungkin diberikan rezeki umur ibu bapa yang panjang.
Maka kita lebih bahagia dapat berbakti sepenuhnya pada orang tua.

Jika tiada rezeki hari ini, mungkin ada rezeki yang lebih baik pada esok hari.
Maka kita lebih bahagia kerana rezeki yang tidak dijangka.

Bersabar. Bersyukur. Berusaha. Berdoa. Bertawakal.
Hanya Dia, Allah Yang Maha Adil

Thursday, September 19, 2013

Pacu laju..laju

Last weekend, balik kg sbb parent buat doa selamat dan jmp kawan2 sebelum berangkat ke tanah suci.

Alhamdulillah rayuan diterima dan dapat la pegi tahun ni mase ade kesempatan. Amik pakej sbb kalau dgn tabung haji biasanya hotel jauh nak menapak...risau plak mak xberapa nak kuat kaki tu jln jauh2...

Oleh kerana hari majlis tu baru aku boleh balik, ape lagi sesusah subuh pecut laaa si buah hati merah tu xtau laaa jejak brape sbbnye smpi umah dlm 2 1/2 jam jerrr... mase tu baru la pikir ade kamera ke tak kan...smpi umah siap berkanopi bagai, ye laaaa kalu buat dlm umah je mau laaa nak kemas umah tu cuci sawang habuk sume. Alhamdulillah ramai jugak yang dtg...siap ade salam kokot skali...aku la yg kena ulang alik simpan sampul dlm bilik sbb x pki baju ade poket :p

Then travel from kg pun aku amik mase 2 1/2 jam instead of 3 jam....redha je laaa kalu kena snap pun sbb nak berkejaran masa nak jmp si dia, maklum laaaa 3 hari x jmp dan tak dgr kabo brite...kuikuikui

Cakap pasal KASTEL, thn ni buat kat Terengganu, so just try my luck tomorrow utk selection. Dah laaa women single jerkk...harapan tu mcm tipis je kannn..tp try aje laaa sambil jln2 jmp kawan2 lama..


Tuesday, September 10, 2013

Terribly Tuesday

Jaga hati org tapi hati sendiri yang sakit.

Tolong orang buat keje tp keje sendiri ke laut dalam.

Nak tolong kawan tapi ada yang rasa terancam plak.

Nak senangkan keje org tapi keje aku kena hentam abis2...

Dengan bekalan sabar yang tak berapa kuat dan banyak tapi redha je laaaa..selagi hati dan badan boleh terima, selagi masih diberi peluang untuk bernafas, cube utk pikir secara positif.

Thursday, September 5, 2013

Tiredless Thursday

Last post 13 Aug, dlm draft byk tp biar bace sendiri jerk...

Lagipun mcm dah bosan nak membebel sbb skang ni dah ade mangse nak dengar bebelan aku tiap2 hari...siannn die, pasni nak kena beli ubat telinga laaa takut lame2 nnt berdarah plak, xtau sampai bile telinga tu boleh bertahan huhuhu...

Lagipun nak bebel mende yang same, pasal keje keje dan keje...

Nanti dah dtg mood or ade perkara yang best baru la update blog ni..lantak lerrr terabai pun.

Layan je lagu ni besshhhh...


sumber : youtube

Tuesday, August 13, 2013

5th day of Raya

I cant believing myself for what I've done yesterday...

Breakfast in Pahang

3 hours traveling from my hometown; 10am-1pm

Luncheon in Bangi

Hair cut in Serdang


Traveling to Dengkil - LCCT - Nilai - Serdang; 4pm-10pm

Late dinner in Serdang

Sleep around 1.30am, then today go to work with mate rabakkkkk....

Kesimpulannyaaa, because its Hari Raya and times to mingle around and for sure sbb cuti lama sgt...

**whatever it is, really2 rindu setengah mati....penangan seminggu jerk huhuh

Wednesday, August 7, 2013

Wattle Wednesday

“You can talk with someone for years, everyday, 
and still, it won't mean as much as what you can have 
when you sit in front of someone, 
not saying a word, yet you feel that person with your heart, 
you feel like you have known the person for forever.... 
connections are made with the heart, not the tongue.”

“Tell your heart that the fear of suffering
is worse than the suffering itself. 
And no heart has ever suffered 
when it goes in search of its dream.”
Paulo Coelho

“It should be a privilege 
to be able to say "I love you" to someone. 
It shouldn't be something people say
just because they feel like it. 
A privilege that is earned. 
They say you have to earn the right to be loved; 
no, love is unconditional, 
if you love someone, they don't have to earn it. 
But. The right to tell someone that you love them? 
That has to be earned. 
You have to earn the right to be believed.”
C. JoyBell C.

source :  http://www.goodreads.com

Wednesday, July 31, 2013

Saya nak moto!!!

Meroyan nak beli motorsikal dan nak amik no plat ni 

AJL344

TAPI!!!!!

Xreti nak bawa, lesen pun xde
Xde moto baru yang harga bwh RM2500 kan???

SOOOOO????

Mode BERANGAN sudah laaaaaa

source pic : google

Monday, July 22, 2013

I'm Sorry.... but I Love You


 Mungkin kita pernah rasa tentang cinta  
Yang takdirnya bukan untuk kita  
Mungkin ini adalah cara meluah cinta  
Tanpa berkata atau berpandang mata
 
Mungkin aku mencintaimu  
Walaupun engkau tak pernah tahu  
Mungkin aku mencintaimu  
Tanpa lelah atau pun jemu
 
I'm sorry but I love you 
 I'm sorry if I miss you 
 Even if I can't have you  
You know I'll always be there for you
   
Mungkin kita tak bersama itu takdirnya 
Tak mengapa asal kau bahagia 
Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu  
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu

source ; Youtube

Friday, July 12, 2013

I am SAD..


 

Spend your time on those that love you unconditionally. 
Don't waste it on those that only love you when the conditions are right for them.

Learn to be alone and like it. 
There is nothing from freeing and empowering than learning to like your own company.


 

Wednesday, July 3, 2013

Ya Allah...

Petikan dari seorang sahabat,
Allah Ta'ala berikan dua mata agar yang kanan melihat kebaikan orang lain dan yang kiri melihat keburukan diri sendiri. 
Dua tangan agar yang kanan untuk membantu orang lain dan yang kiri untuk melindungi segala yang di sayangi.
Dua kaki agar yang kanan melangkah menuju surga, dan yang kiri menginjak hawa nafsu.

Dan..satu hati agar mencintai Allah sendiri satu2 nya

Thursday, June 20, 2013

Silent Mode

SILENCE DOESN'T
ALWAYS MEAN YES
SOMETIMES IT MEANS
I'M TIRED OF EXPLAINING
TO PEOPLE WHO DON'T
EVEN CARE TO UNDERSTAND....

Monday, June 10, 2013

Tenang...


NOTA KAUNSELING

Hidup kita akan lebih tenang jika
1. tidak mencampuri hal yang tiada kaitan dgn kita
2. bersangka baik pada semua orang
3. cepat-cepat memaafkan jika ada perbuatan atau percakapan orang yang menyinggung perasaan kita
4.paling baik terus melupakan kesedihan, dan kecederaan emosi kita dan ingatkan kenangan-kenangan manis semasa kanak-kanak dan zaman remaja.
 Jangan biarkan kedukaan dan kecederaan emosi mengambil ruang masa kita yang terbatas...
Thinking tooooo much, jgn smpi kena migrain.

Nota Kaunseling dari http://drzubaidi.com/blog

Saturday, May 25, 2013

20052013

Still stuck with my other life, sampai tak sempat nak update2 my own story.

Tapi nasib baik ade kawan yang rajin tulis blog...so uols semua baca je laaaa ape yang die tulis yerr...

Thanks for being our photog, pesanan kepada En. Korie, pasni amik gambo dr tepi je tau sbb aku rase gemuk la sangat2...kuikuikui

Anyway, lure this picture a lot with your daughter, Amani Izara...


Thanks for the food & your hospitality, nant aku dtg lg sebab dah tau rumahnyerr...hahaha