Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 26, 2010

Karok vs Ular

Haaaaa kepada kaki-kaki karok @ karaoke area Putrajaya/Cyberjaya mesti familiar dgn ini tempat kan??? Actually, ini my 1st attempt to go here...sebelum ni dah ramai yang ajak tp iman aku masih kuat hahaha....

Tapi sebab beria2 sgt dah kakanda sume ni nak suh ikut, on 22 Jan 2010 (Jumaat) maka aku pun ikut je laaaa walaupun hari tu hari Jumaat dan aku pakai baju kurung...rupenye bile dah smpi sane jgnkan baju kurung, yang pakai baju melayu pun siap wat 'khutbah' kat dlm bilik2 kecik nun... huhuhu

So this is our lucky number for dat day, 864. Sanggup time lunch pi karok dan korbankan masa mkn, sume berpuasa untuk beberapa jam...

Planning ni pun sebenarnye byk cite di sebaliknye sebelum ianya btul2 menjadi kenyataan. Kalau x silap 2 week lepas Mastermind @ Kak Ayu dah emel utk ajak gegurl sume pegi karok tp last minit die sendiri yang batalkan sbb ade hal....

Then, die x berputus asa untuk menganjurkan aktiviti ini. Last week die wat conference wif 3 more of us...nnt I reveil sape lagi yang menjadi ahli kelab karok ni. Plan punye plan before lunch we got the confirmation akan pergi, suddenly for the 2nd time, Kak Ayu kena batalkan sbb die ade koje katenye....issshhhh hanginnn la den, dah semangat nak pi tibe2 die jugak batalkan sendiri. However, I dpt maklumat drp sumber2 yg boleh dipercayai yang koje Kak Ayu telah dibatalkan then setelah hampir2 di'blacklist' oleh ahli kelab karok maka, plan pun jadi lerrrr....

Sebanyak 10 lagu telah di'booking' tp malangnye lagu terakhir kitorng silap pilih lagu laaaa xtau langsung camne nak nyanyi hahaha, so kuar je laaaa sambil menuju ke Big Apple...utk tapau. For your info aku xde pun amik lagu ape2 cume buat mimik mulut je mase diorng nyanyi hahaha maklumlaaaa aku dgn mic ni mmg xleh jumpe..xtau arr nape mmg dari kecik mcm tu laaaa smpi laaaa beso ni, aku fobia dgn mic walaupun x penah laaa jadi ape2 or sejarah pasal aku & mic ni hehehe...

Cume kat sini je aku berani, rase nak peluk2 je kakandaku semua sbb sekurang2nya aku hepi n enjoy sgt hang out dgn diorng walaupun yang sorang tu dah status mak dara. Nak wat koje gile2 lagi jgn lupe la panggil adinda ye....hehehe

p/s: Suara sume ok laaaa, kena byk practice lagi kalau nak jd juara MMU Star, mau sehari gak lerrr telinga aku nak baik sbb sengal gilerrr dgr muzik dlm bilik kecik camtu huhuh....

*************************************************************************************

Ular - binatang yang aku boleh dengar kalau disebut tp tak berapa suke nak tengok even on tv or gambar statik. Lately, aku slalu je mimpi pasal ular ni, aku slalu nampak ular dan akan tdo akan ular. Tak tau laaaa ape tafsiran mimpi tu, cume aku harap badan aku ni xde laaaa kena buatan manusia yang xnak tgk aku hidup tenang. Ye laaaa, manusia zaman skang ni walaupun dah moden tp still percaya mende2 karut.

Kadang tu kite x penah wat ape2 pun pada org tu tp hati manusia kite tak tau kan. Tapi aku harap baik or buruk pun mimpi tu, jgn lerrr kuar ular...huhuhu walaupun mate ngantuk tp aku still xleh nak lelap sbb mesti akan terbayang.

Walaupun kita dah lakukan terbaik dan ape yang kite wat tu terbaik untuk kita tp belum tentu org sekeliling boleh terima keputusan yang telah dibuat. Takkan smpi nak wat sidang media kan hahaha mcm artis la plak. Semoga tidurku sentiasa didatangi oleh mimpi yang indah2, sebabnye realiti hidup tak seindah seperti yang diharapkan.

Thursday, January 21, 2010

Back Pain

I think I need to change my mattress. When woke up this morning, rase back pain yg amat. Earlier when at the office already felt buah pinggang sakit and smpi mlm td dah rase mcm lumpuh separuh bdn huhuhu.

At this moment I'm using very2 poor mattress, rasenya tilam kat umah kongsi Indon tu lagi elok kot. Poor is not mean dah buruk ke ape tp tak sesuai untuk tdo atas tu for quite some of time. Tilam yang boleh lipat 3 tu, about 1 & 1/2 inch je kot tp ade dua, so dlm 3 inch laaaa....

Badan dah makin berusia ni kena la jaga elok2 kan, nnt susahkan org, kalau dah mati tu xpe laaaa, tp kalau sakit nak kena org jaga tak ke susahkan org lain. Nak bagi upah pun xde duit. Tp nak beli tilam yang mane satu plak jd satu masalah. What is the best & suit for my body & my pocket too. Aiisshhh dah byk mende nak beli but have to postpone dulu. But I think most of it just my desire not my need. However, this mattress thing is my need rite? Have to buy mattress that can support my back ni.

And also I think mmg akan ade delivery smpi umah kan?Ye laaa mane nak sumbat kalu I shop with the Kancil, harus akan letak atas bumbung kete, tp nnt kalu ade roadblock kena saman pulak....Can a day without making any choices???

Tuesday, January 19, 2010

Best Friend vs Boyfriend

Which one you will choose. You love both so much, you need both too but when you think that you need to be fair and equal with these two person and they cant accepted each other and when the rite time you need to choose.....

I'm totally crazy when have to think about it. I need to take care of their feeling although me myself never think about what exactly inside my heart. But for me, if I'm given a chance I wouldn't choose anyone of them. I cant be neither better best friend nor better girlfriend.

That's why I need A NEW JOB!!! Or MOVE OUT from this world so that I can live my life alone. The place that nobody know me. I know we need to be PATIENT as Sabar Separuh drp Iman and let give them a time to be comfortable with each other but I'm just a human, a small little tiny girl that live in this world. I have limitations of everything.

I'm not sure when it will be end. When I can live peacefully and I think I want to live my life alone with my mom and dad only. It is not the time to make any commitment or close with anyone.

I need my mom. I need my dad. Ya Allah, give me strength to facing your challenges until you take my breath away.

........Alhamdulillah

Sometime when you feel very bad day and suddenly you get a news that at least can make you smile. But I'm not sure if I need it now or not... Bukan xnak bersyukur tp ntah laaaa just hoping it will be better time by time.

p/s: I'll let you all know when I get the black & white

Monday, January 18, 2010

Tertekan....separuh jiwaku pergi

Sometime bile kite mmg xde mood dan dah bosan dengan persekitaran yang xsihat dlm mcm2 perkara, rase nak wat ape pun dah xde semangat...

Ape yg jadi lawak kite akan rase benda tu tekanan. Kadang tu rase mcm tak dihormati as human being ni kan plak org atasan. Bukan nak suh junjung or red carpet or salute tiap kali nmpk. Bile dah jadi mcm ni nak marah pun x larat cume mampu menangis!!! Nape laaa airmata ni murah sgt, tensen skit je nangis, tensen skit je nangis....itu je laaa mampu buat, nak percaya kat org sekeliling pun dah susah skang ni. Kalau ikutkan 'godaan setan', aku rase aku mampu sepak org smpi mampus.

Kalau yang bace ni pun xpaham xpe laaaa. Aku je yang paham ape yg aku tulis dan ape yang aku tgh rase. Biasanya bile time mcm ni, aku akan tulis atas kertas ape yg aku rase dan bile dah abis luah tu aku akan koyak dan buang, pasni aku bakar kot sbb dlm simpanan ade stok 'lighter'.

Bile dah ade blog ni, aku lebih suke ckp kat sini at least, sape yang bace sekurang2nye leh tau ape aku rase dan kalau org tu termkn cili, akan rase la pedas even aku x mention name sape2....
Feeling like wanna go home rite now, minyak kete tu leh smpi Muadzam.

Sudah..sudah...cukup laaa korang tau aku rase tekanan yang amat, xtau nape tibe2 jd macam ni. Setan ape dah merasuk x tau laaaa....Bulan pun lum penuh lg, Tipah bile kite nak tgk kelip2??? Tekanan dah tahap maksima ni.

Pernahkah kau bicara tapi tak didengar
Tak dianggap sama sekali
Pernahkah kau tak salah tapi disalahkan
Tak diberi kesempatan

p/s: Have to avoid this feeling until tomorrow, sbb aku xnak nnt effect Assessment utk Subordinates...huhuhu, anyone nak lend me their arms???saje je bile time camni kan nak je peluk my mom so need a substitute...hehehe

Happy Birthday Umi!!!

For my luvly mother....

Nyummmyyy sedapnyeeeee...masih terigt2 kesedapan 'kuih-muih' yang ada ni...

Anyway, smlm dpt jugak meraikan hari jadi ibuku tersayang 17.01.58, dah 52thn umurnyeee tp lum ade cucu lg muehehe, xpe cucu sedara kan ramai, comel dan sentiasa wat we'all ketawa dgn telatah dan kerenahnyeee kan....Sory laaaa Along xtau bile baru leh bagi cucu kat Umi...kuang2

Selama jadi anak Umi ni, byk jugak lerrr salah dan silap, kdg tu masam muke laa merajuk laaa ish2 bile pk, teruk tul aku ni...dah lerrr 2 kuntum je bunga dlm umah tu...ke mana2 pegi slalu berkepit je dgn mak aku. Maklum laaa aku ni x pndi sgt nak bergaul dan bermanis mulut dgn orang2 yang lebih tua.

My mom tersangat laaa pandai dan sedap masakannnyee, sbb tu laaaa kalau tgk mase aku kat skolah, U, and keje skang ni je aku kurus skit laaaa....mase duk dgn die x smpi 2 thn isshhhh bdn aku mcm apam jerk, tgk gambo sendiri pun aku seram. Mane taknye, ape je aku nak mkn die akan buat and aku cume tlg sediakan bahan je, kdg tu ade gak kena marah sbb x alert. Smpi hangus laaa, air dlm periuk kering, minyak pun leh hangus....huhuh

However, kalau aku xduk dgn die slame 2 thn tu mmg aku x reti nak masak pun..at least ade la basic for preparing food dah tau and die slalu bagi tips2 memasak. Xcumenyeee aku masih fail bab siang ikan n ayam ni, kdg tu smpi x lalu nak mkn kalu kena potong paru lembu tu uuwweeekkk...

Actually, tiap2 tahun aku x tau nak bagi ape maklum laaaa, bkn byk sgt duit huhuhu belikan kek ni pun bukan die suke sgt makan benda manis2...so adik2 aku je laaaa tukang perabih.

Sudah lerrrr, byk tul mengomel nnt xleh tahan sebak plak...

Semoga Allah berikan rahmat dan nikmat hidup kepada Umi ku sayang...Sihatkan tubuh badan dan dikurniakan rezeki yang melimpah ruah, semoga dpt buka restoran sendiri hehehe..

Friday, January 15, 2010

Penimbang vs Guy

Haisshhh puas mencari penimbang yang leh timbang berat dgn btul...mase pegi shopping mall dah try timbang ade ke berat aku 56.2kg, bile timbang kat umah 55kg, mane satu yg btul ni, dah lerrr ade org ckp aku makin kurus smpi mak sendiri pun ckp jgn kurus dah. Stop ape yg ade skang ni, but still have time to exercise and get the figure I want....susah btul, kena ade penuh determination & patient.

Well mostly penimbang kat shopping mall sumenye automatik or digital, ade tak penimbang manual, still guna jarum penunjuk??Kat mane ek??Lgpun due date dah byk sgt postponed ni...xsabar nak tau kot laaaa aku yg menang hehehe...

In the other situation, aku really2 and so stressful, why I'm always have so much problems with guys??Padahal umah aku penuh dgn guys, membesar dan hidup same. Sepatutnya aku dah tau dan pandai mcm mane nak handle guys tp until now I'm not sure..mmg sgt2 blurrr bile di pk kan dan tau smpi bile masalah camni akan aku hadapi.

Drp sekolah rendah dulu, sekolah menengah smpi laaa skang ni, x abis2 ade conflict dgn lelaki. Mental, emosi dan fizikal. Dah byk airmata jatuh, disebabkan mcm2 perkara yang diorng dah buat kat aku. such as mencuri, mengejek, mengacau, mengutuk. Nak study pun xsenang then buat hidup aku lagi susah. Bile tahap sabar da smpi maksimum, aku penah mintak cikgu & my father sendiri yang bagi hukuman kat lelaki2 "setan" tu nyaris2 nak kena cili mulut kan? Kalau "setan2" tu terbaca or kawan2 "setan" terbaca, korang mesti xkan lupe hal ni kan?? Even most of the time aku ade best friend lelaki, tapi still dont have the luck. Sampaikan aku pikir, ape salah aku smpi skang ni I have no good relation with guys.

When the time to be really calm and happy? I hope that its enuf to be patient almost 25 years or give me another strenght to be patient for about 25 years more.

Wednesday, January 13, 2010

Last exercise before The Bigger Loser Reveal

Well, x lame lagi Sesi Penimbangan untuk The Bigger Loser versi Lover..... So tonite have to struggle a bit to make sure that the promises will be on me....yeaahhhh...sweat and more sweat

Nape sibuk2 nak jaga badan ni???We dont want to be like below couple in the future...Wanna be healthy and enjoy our life together.

Tuesday, January 12, 2010

Mirror mirror on the wall.....

UPDATED!!!!

Yeaahhh...lum smpi 1 hari I already get the winner!!!Yes, I'm the adorable gurl wearing red colar gown, 5th from the left (front). Congrats Mek Ju!!!Hadiah nnt I bg ye....sory Ana you're late 25min..

Taddaaaaa.....revealing my past to all of my lovely readers. Orang pertama yang dpt teka dgn betul akan dpt hadiah istimewa. Women stuffs, so kalau lelaki yang teka btul have to bagi kat awak or adik perempuan la gamaknye...why murah hati nak bagi adiah? sempena pre-birthday celebration. The most adorable looks itu laaaa tuan tanah.

This picca taken on 1990, well counting urself laaa ye how young am I???hehehe

p/s: Ade tekaan sape2 yang silap???Sila angkat kaki...

Monday, January 11, 2010

Pemberian Susu Lembu Punca Gejala Sosial?

Artikel drp : Halina Md Noor http://harlindahalim.blogspot.com

First of all, jangan terlalu emosi bg ibu2 yang tiada rezeki nak BF baby diorng, maybe ade hikmah disebaliknya, setiap manusia ade pendapat masing2...artikel ni pun sekadar untuk informasi.

Kisah Aminah upah Halimatusaadiah sebagai ibu susuan Nabi Muhammad peringatan penting.

MUNGKINKAH parahnya penyakit sosial di kalangan masyarakat hari ini adalah akibat meminum susu lembu sebagai ganti susu ibu? Mahu atau tidak, inilah hakikat yang perlu dipertimbangkan semula kerana bijak pandai mengatakan, ‘Kita adalah apa yang kita makan’.

Tidak hairanlah manusia yang dilahirkan, tetapi diberi minum susu lembu memiliki ciri seekor lembu atau kata lain, bersifat kebinatangan. Bunyinya keras, tetapi lihatlah masyarakat hari ini yang lebih ganas daripada binatang liar.

Sumbang mahram, rogol dan bunuh, dera dan sebagainya semakin menjadi-jadi. Keganasan sering kali dipilih sebagai kaedah penyelesaian masalah walaupun bagi masalah kecil.

Kebimbangan wujud manusia berciri kebinatangan hari ini disuarakan tokoh agama, Datuk Abu Hassan Din Al Hafiz ketika menyampaikan ceramah sempena Minggu Penyusuan Ibu Sedunia di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Beliau berkata, sikap lebih gemar memberi susu lembu kepada bayi berbanding susu ibu menyebabkan masyarakat tidak sedar bahawa mereka sedang menjana manusia ‘Nas’ yang bersifat kebinatangan.

“Manusia terbahagi kepada dua iaitu manusia ‘Nas’ yang tidak menggunakan akal dan suka melakukan kemungkaran dan satu lagi, manusia ‘insan’ yang lebih cenderung kepada kebaikan dan memelihara diri daripada kejahatan.

“Jika diperhatikan, di dalam al-Quran ada 300 ayat yang bermula dengan perkataan ‘Wahai Nas’ yang diturunkan pada zaman jahiliah di Makkah, manakala hanya 82 ayat yang bermula dengan ‘Wahai insan’ yang diturunkan di Madinah. Ini menunjukkan manusia ‘insan’ yang bercirikan kemanusiaan kurang berbanding manusia ‘nas’. Malangnya, manusia hari ini semakin tergolong ke dalam manusia ‘nas’,” katanya yang menyampaikan ceramah bertajuk Menjamin Sahsiah dan Hubungan Sesama Manusia .

Beliau berkata, jenayah yang dilakukan masyarakat hari ini jauh lebih buruk daripada masyarakat jahiliah. Sungguhpun mereka dikenali kerana kekufuran, pada zaman berkenaan tidak ada bapa yang merogol anak sendiri atau membuang bayi yang dilahirkan ke merata tempat.

Tahap ‘kebinatangan’ mereka tidak seteruk masyarakat hari ini kerana mereka tidak memberikan bayi mereka dengan susu binatang lain.

“Peranan ibu yang utama ialah menyusukan anak dengan susu badan seperti yang ditentukan dalam al-Quran. Ini sudah ditunjukkan ibu Nabi Muhammad, Aminah. Selepas lapan bulan Muhammad dilahirkan, susu Aminah kering, tetapi dia tidak terfikirpun untuk menggantikannya dengan susu kambing yang banyak di rumahnya.

“Sebaliknya, Aminah lebih sanggup mengupah Halimatusaadiah untuk menyusukan Muhammad. Melalui kisah Aminah, Allah sengaja hendak mengajar umatnya bahawa wanita lain boleh menyusukan anak orang lain dan mereka digelar ibu susuan yang haram berkahiwn dengan anak dan saudara daripada ibu susuan tadi. Syaratnya, mereka perlu disusukan sehingga kenyang,” katanya.

Ada rahmat terselindung di sebalik persoalan, mengapa susu manusia terlekat pada dada berbanding binatang lain. Ini bagi memudahkan ibu memeluk bayi sewaktu menyusu di mana pelukan ini akan menjana sahsiah si anak dan mengukuhkan ikatan ibu anak.

“Sedangkan haiwan juga ada sifat keibuan dengan sanggup menyusukan anak mereka. Mengapa manusia tidak sanggup, malah tergamak memberikan susu haiwan lain kepada anaknya? Ibu bapa yang memberikan anak susu lembu dan anak membesar menjadi jahat, ibu bapa itu akan dipersalahkan dunia dan akhirat,” katanya.

Anak dilahirkan dalam keadaan fitrah, tetapi kedua ibu bapa menjadikannya Yahudi, Nasrani atau Majusi. Terpulang kepada ibu bapa untuk memilih yang terbaik buat anak mereka.

Sunday, January 10, 2010

Quality is better than quantity

The best way to get to know your love one or someone is to spend time together. The point is not how many time or days you seeing each other but what activities that your doing or topics that your talking to each other. Eventhough the same activities, same topic and expressions, it will not be so big problem.

When it comes to relationship, most women need their loves one be always beside them. Including me. Because we knows that we will be pampered and so childish when he is being around but have to be strong and Independence if he is not around.

Sometimes, we need to have our own space and time to be alone. Yes, that the normal human being rules. We had 100% power on ourselves. And no one should order or force you to do something if you refuse.

In my case, eventhough we're not spending everyday and everytime to see each other but the way that we both try to be close is important. We will use as many source of communication i.e. email, sms, calls just not IM coz he dont really like to chat...(ok la kot xde la ramai sgt aweksss akan terpikat kat die kan, maklum laaa org 'hensem'). Varieties of these can make our relationship more meaningful and colorful.

I hate to missing someone because its will hurting me so much, what I always do is keep myslef busy and try to lepak or ronggeng with members. At least your can get it out of your mind for a while not forever.

Ape yang aku merepek ni ek??Maafkan laaa tuan tanah...still struggling with her personal life and wanna have suitable time to get it settle down and dont know how and when it will be end.

Friday, January 8, 2010

Mengomel jap

Sory sbb tinggalkan blog ni bersawang...a bit busy ++ xde cite yang menarik pun nak tulis. Anywhere just wanna share about F4 video , gambo time mude2, time kurus skit, time kurus byk...there's a lot of change especially me. Badan macam yo-yo kejap gemuk kejap kurus. However, bile ade 2-3 org ckp aku kurus aku jd takut lak padahal mmg aku nak kurus pun tp aku sendiri tgk x kurus2 gak, penimbang kat umah rosak ke ape ek???

Tu la manusia, xpernah bersyukur....bile org ckp kurus x caye plak hahaha. Yo laaaa mase makan herbalife aritu mmg tau arr kurus leh nmpk and leh rase bezanye, tp skang ni xde ape2 pun aku wat, aktiviti mcm biasa like main badminton and mkn2 seminima yang boleh. Takkan lerrr dah main badminton 3 ari berturut2 aku leh jd kurus, bukan x mkn langsung kan.

Tp dlm mase same aku harap tibenye hari penimbangan berat badan dan seterusnya mengetahui pemenang untuk The Bigger Loser...I have to win to make my heart feeling better.

cont later ye....I have some work to do.

***update

Oh NO!!!!!ade jerawat kat tepi hidung...menci2....rase nak blasah org ni!!!!

Wednesday, January 6, 2010

Syukran.....Alhamdulillah

Haiiyyooo bgn pagi smpi laaaaa skang ni, mate pedih yang amat, proses mencuci mate telah dijalankan pd mlm hari kuang2...emosi btul laaa lately ni. Takde punching bag yang aku leh belasah.

This morning, before post office tu bukak aku dah dok tercongok dpn kaunter...the reason of coz laaa nak nak update buku ++ kuar skit duit bonus ASB, tp yang x best sbb dpt below RM5k je, aku lupe yg thn lepas byk aku kuar duit sbb pegi travel ke Bandung + Padang + Kuching so dah byk mkn duit kat situ. Jadinye, xdpt laaaa nak berangan smpi RM10k ek tp ok la tu..duit terduduk hehehe...

Bonus MMU lak bulan 2 baru tu pun xtau arr bape ek??...muehehe harapnye, awal tahun je idup aku kurang lancar dan pasni harapnye berjalan lancar seperti biasa. Aminnn...


Last but not least nak share something with you all yang bace my blog ni dpt drp someone yang aku adore sgt2 sbb ke'patient' nan and keep giving me advice tanpa jemu sbb aku ni sometime susah nak diduga :-

Cuba amalkan, untuk dimurahkan rezeki, dijauhkan diri drp gangguan jin, manusia, syaitan dll.

Boleh dilakukan pada bila-bila masa, lebih afdal selepas solat (Subuh terutamanya).

1. Istighfar 3x
2. Mengucap dua kalimah syahadah
3. Selawat ke atas Nabi 3x
4. Zikir Syifah 3x (laisalaha mindunillahi kasyifah)
5. Surah Al-Fatihah 103x, 203x, 303x (kiraan ganjil)
6. Berdoa

Semoga hajat kita dimakbulkan dan hati jadi tenang. Sama-sama kita amalkan.

Tuesday, January 5, 2010

......forgive me

So tense

Too exhausted

Mood swing

Need a break

Need a nap


Need to be alone

*anyone can tell me where too shout or gelak (area Putrajaya/Cyberjaya/Dengkil) kuat2 tanpa org lain tgk kite dgn pandangan seribu mcm memek muke???or tmpt yang leh tenangkan pikiran, please excuse me sbb aku in 'holiday'.

Monday, January 4, 2010

......wish nothing bad happen

Haaalluuuu, 2010 already taking a place.

Alhamdulillah yesterday journey, so far so good sbb tu laaaa leh blogging lg ari ni hehehe...Anyway, cume ade satu je aku tak berkenan dgn pe'el pemandu lori dan bas. Mentang2 laaa aku ni naik Kancil je suke2 hati nak buli. Selalu sgt terbayang aku terperosok bw lori ke bas tu ish2..tu laaa tgk lg gambo excident2 yang melampau walaupun takut dan a bit lemah semangat.

Tapi ending yang tak best bile time mlmnyeee, kaki jd lenguh dan sengal2 termasuk laaaa sakit perut yang amat...pastu hujan plak tu huhuhu rase mcm nak terjun tingkap je. Rasenye aku berlari about 5km everyday mase balik tu kot alaaaa dlm umah je atas treadmill, hopefully mase sesi timbang nnt aku menang...ooooohh please make me win it. Walaupun aku sure 100% berat aku still 55kg huhuhu...no doubt.

Actually balik kg sbb xde ape2 pun berlaku, ape kes??bajet aku akan dipinang la ek..hahah dont wori laaa nothing happen cumenye rase x sedap hati jerk or mmg aku slalu rase camtu..last nite aku di umah tu, mase aku dah tdo, my mum masuk n tdo dgn aku. Even takde laaa smpi pagi tp die pegang tangan aku kuat, peluk2 aku, cium2 aku...huhuhu

Before this mmg la ade tdo same (huhuhu pecah lubang) tp xde la rase smpi mcm tu skali..macam something wrong somewhere jerk, iishhh ape aku pk ni arr??Mase aku nak balik pun, sory aku xleh nak teruskan tulis tibe2 lak hati sayu dan tgn terketar-ketar, mintak2 lerr xde ape2 buruk berlaku. Aminnn...

Friday, January 1, 2010

Alhamdulillah, selamat smpi ke Muadzam

I'm home...ade kat Muadzam for this new year. Bertolak drp kul 8.45pg smpi Muadzam kul 11.45pg. Alhamdulillah, selamat smpi di rumah sbb aku drive sorang diri je. Adik2 sume xdpt balik sbb ade klas on Saturday.

Cuak jugak lerrr kan, 1st time drive sejauh 200++ km alone, berlatarbelakang kan perkhidmatan si 'kancil'. Sampai je umah, ayah kebetulan baru nak kuar jemur kain kot...die tgk jam smbil warning kat aku..muehehe, apsal???sbbnye 3jam je dah smpi umah. Die ckp byk speed trap kat area ladang tu..tp rasenye xde la by lebih drp 120km sbb aku dah tagged tmpt2 yang slalu ade saman ekor tu, itupun mase ayah aku drive die sentiasa akan igtkan tmpt2 berhantu tu..

Tp masuk je umah aku suh adik aku cek saman, hahaha mane la tau, time aku 'overtake' kete lain tu xperasan tmpt yang ade camera kan..so far xde lg tp aku akan semak dr semasa ke semasa. Ye laaa kete tu is not mine, so xnak la ade rekod buruk kan.

Cume harapan mase nak balik Cyber nnt, kereta xbyk dan tak jammed...kalau tak kalah laaaa aku nak lawan badminton keesokan harinya...kaki dah sakit2 dok tekan pedal minyak & cluth.
Alasan biasa utk org yg dah bau2 die akan kalah hahaha....

Thursday, December 31, 2009

Flashback 2009

Jom kite same2 flashback ape yang berlaku pada tahun 2009..setakat yang mampu aku igt lerr kan maklum laaaa ingatan bole lost tibe2, kejap igt kejap xigt dah...normal ke tak?

Diari dah lame tak tulis, so slow2 kena pk dan igt ape yang telah berlaku. Tapi blog pun leh kire diari gak, so aku kena flashback kat blog ni je laaa ek hehehe...Dah masuk setahun aku berjinak2 dgn blogging ni dan selama ini aku telah berjaya menghasilkan 145 post entry. Yeaaaaahhhh...clapping myself.

Januari
1. Kenduri kawin En Rizal
2. Tahun Baru Cina - mengadap jammed yg gile2 sbb sendiri drive huhuhu
3. Hanya 9 post entry berjaya.

Februari
1. Mek Ana telah mengabulkan 'mengidam' aku di My Asam Pedas Linda Onn
2. Tgk cite Upin Ipin
3. Only 7 entries.

Mac
1. My birthday!!!
2. Dpt bonus 1.5month, beli laptop
3. 1st ever international pasport
4. Businesswoman at Open Day MMU
5. LAN party - world record

April
1. Miss Sue berpindah dpt jadi Bomba...
2. Launching MMU Gallery - bangga gak sbb aku berjaya laksanakan tanggungjwb atas kerjasama kawan2 opis.
3. Jakarta-Bandung trip - 1st time naik flight, pegi over the sea yang jauh..

Mei
1. Accident yang menyayat hati
2. 1st time kena pi SmartOrange training sbb aku xbagus

Jun
1. Ashe's Wedding
2. MMU treasure hunt

Julai
1. 'Something' going on
2. Going to Padang

Ogos
1. MMU Konvo Day - get flower & teddy
2. Puasa - start sahur masak sendiri

September
1. Hari Raya
2. Arwah Ayah Ngah Rahim ke Rahmatullah
3. Tgk G-Force

Oktober
1. Juju's Wedding
2. Abechik konvo day
3. The Bigger Loser start - bile igt psl ni mmg risau btul laaaa, susahnye nak turun2 5kg lg...

November
1. Bulan paling tensen....macam2 mende berlaku
2. Momo's wedding

Disember
1. Bulan airmata, mudah sgt mengalir, hujung tahun mata nak mandi dan bersihkan diri hehehe
2. Aishah's Wedding
3. 3F gurls out to Pavilion
4. Awal Muharam

Cant be achieve 2009?
1. Kereta tak dpt nak beli lagi huhuhu
2. Rumah terpakse di 'let go' (proses nak sign dokumen) atas sbb keselamatan di kemudian hari
3. Kahwin oohhh tunggu la kot tahun 2010 kalu xde 2011 kalu xde 2012......
4. Koje baru xdo..exam & interbiu je pastu sonyap..

Harapan 2010
1. Nak jadi lebih baik drp tahun lepas
2. Be a good daughter n sister
3. Kerete...kerete....kerete
4. Rumah...rumah..rumah
5. Kawin..kawin...kawin
6. Vacation to UK
7. Tunai umrah with F4
8. Get good job
9. Loose weight - maintain until 48kg

Tuesday, December 29, 2009

Oppsss....I did it again!

Today and tomorrow, halfday pagi...lepas Subuh pi pasar beli barang2 yang patut. Mase siang ikan, its happen again, jari aku terpotong lagi di jari dan luka yang same macam minggu lepas, ditambah plak dgn 1 lagi jari terpotong...waktu kejadian tak same tp sebelah2..jari telunjuk & jari tengah.

Apo nak jadi lerrr, tensen tul laaaa, darah kotor xkuar lagi tp sibuk darah kat jari ni nak kuar. Yang aku plak apesal ntah asik nak terpotong jari jerk, time potong sayur pisau tu mcm tumpul jerk tp time siang ikan tibe2 lak die jadi tajam huhuhu. Die suke makan jari aku la tu.

Last week dah kena, ni pun kena lagi...ade org pesan dah suh hati2 ketika di dapur tp dah nak terkena camne, dah cube berhati2 seboleh mampu dah....disebabkan double injured tu abis hancur ikan aku kerjakan (injured ke tak mmg hancur pun ikan tu ngaku je x reti siang ikan) dgn darah x brenti2...heheheh siap laaa sape mkn ikan tu jd raja bersiung nnt.

Tp camne pun aku x putus asa nak siang ikan lagi, ye laaa xkan arrr nak suh org wat or nak beli mesin siang ikan melampau sgt la..xpe aku cube cari kat youtube kot ade yang sesuai untuk tontonan aku....

Nak menaip ni pun tgn kiri cume leh gune 2 jari jerk huhuhu....aduuuyyyaaaiii

p/s: Mak suh siang kat kg tu mcm2 alasan bagi, bile dok bujang mule laaaa terkial2...

Monday, December 28, 2009

Aku tak sayang Allah or Allah tak sayang Aku?

Tgh surfing kat blog Hanis yang mmg aku akan lawat hari2...as silent reader, then klik kat blog her husband and read this entry..

Bila Allah cepat makbulkan Doa

Quote of the Day!

"Bila Allah cepat makbulkan Doamu,
Maka DIA menyayangimu.

Bila Allah lambat makbulkan doamu,
Maka DIA ingin mengujimu.

Bila Allah tidak makbulkan doamu,
Maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.

Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH
Dalam apa jua keadaan pun...

Kerana kasih sayang ALLAH itu
mendahului kemurkaanNya..."


Selame ni slalu mengeluh sbb ape Allah tak tunaikan hajat kita even slalu je doa or wat ape2 yg kite rase dah cukup... padahal xcukup lg ilmu dan amalan yang kita wat utk buatkan Allah makbulkan hajat kita....or maybe ape yg kita nak tu belum tentu akan bagi kebaikan pada kite..sbb tu belum masanya dia kabulkan doa yang diminta...

Moral of the story, teruskan doa dan minta ape yang dihajatkan di samping amalkan segala suruhanNya dan jangan sesekali putus asa...semoga aku x akan putus asa untuk berdoa dan memohon hajat.

Latest news; bonus akan dpt lebih drp tahun lepas (1.5 bulan kata President, 2.0 bulan rumors, 2.5 bulan rumors), however, 1.2month dah diberi bulan 12 ni.....wat ever it takes, aku still xdpt sesen pun sbb kontrak perlu direnew selepas bulan 2 thn dpn, so tunggu la lg 2 bulan ek. Harap2 kalu x permenant pun sambung kontrak, ye laa kalu permanent pun time nak challowww drp MMU ni ade la pk 5-10 kali kan hehehe....(siap laaa kalu ade spy or staf kat HCM sendiri bace blog aku ni, ye laaa skang ni bukan leh open skit, mmg xselamat laaaa ade je yang akan menjaja cite2 camni lebih2 lagi hal luar dalam kain aku). Tak pe arrr slagi korang ade mulut teruskan lerr ckp, bile xde mulut nnt takut xsempat nak berckp lak kan, biar Allah je balas ape yang patut dibalas. Semoga kalian semua hidup bahagia dunia akhirat....nak doakan aku hidup sengsara pun terpulang kat kalian walaupun aku rase cume kaitan yang paling rapat adalah saudara seagama.....Aminnnn

p/s : Will update my wiken activities later, maybe akan combine this Christmas & New Year week ek

Thursday, December 24, 2009

Gementar vs Sedih

Gementar

Tomorow, maybe balik kampuang sorang diri dgn kete for the 1st time. If you all penah lalu or slalu lalu jln yg slalu aku gune utk balik ke kampung mesti tau ape perasaan kalu drive sorang2 ni...cpat beno mengantuk, kiri kanan xde pemandangan yang syookkkk...huhuhu

Tapi ape nak wat, smpi bile nak bergantung kat orang kan?At least kalu ade ape2 hal penting aku leh cabut balik mcm tu je, xyah pk nak tumpang org ke nak naik bas ke ape...nak wat camne, xde 'driver' nak tlg anto balik, so Ajleaa please be strong and selfish to back home alone. Kete dah siap servis hopefully my journey will be smoothly. Aminnn..


Sedih

This coming Saturday, FMD akan buat Family Day kat A Famosa Water World. Cant manage to attend it due to early request by my mum yang nak suh balik gak tu pun aku faild to apply cuti on Monday sbb 2 org exec pun tgh cuti...so aku cuti awal tahun nnt laaaa, cuti byk lagi tu.

Anyway, segala kelengkapan berkaitan family day aku dah uruskan, mane2 yg task aku laaa kan...hopefully the event run smoothly and sume org akan enjoy.

Why do I love you

Why do I love you
Don't even want to
Why do I love you like I do

Like I always do
You should have told me
Why do I love you like I do

Ain't gonna show no weakness
I'm gonna smile and tell the whole world I'm fine
I'm gonna keep my senses
But deep down where no one can hear me
Baby I'll be crying for you

Can't go back
Can't erase
Baby your smiling face
Oh no, I can't think of nothing else but you suddenly

"Hoping that
last nite 'dream' will not be end so fast and last forever
Wanna it happen eve
ryday and everynite
Please make it become rea
lity in a good way"

Tuesday, December 22, 2009

Drama Sebabak EAB

Balik train badminton about 11.40pm, mane taknye pastu pi minum sambil borak2 atur strategi hahaha..bajet pro la konon, tp mmg xpro langsung time train mcm leh wat jerk, tp bile main 'sparring' hancussss....smpikan diorng ckp aku wat lawak dlm court tu, coach tu dah geleng kepala aiiyyoooo apo nak buat, budak2 baru belajar nak main btul2, slame ni cume sesuka hati je pukul2 kan.

Last nite, sleep less than 4 hour...but pas lunch td baru terasa efeknye....mata berat yang amat huhuhu. Tdo about kul3.00am, what am I doing???Orang lain dah mimpi smpi ke London ke bintang tp aku masih 'memerah otak' mencari idea utk drama sebabak di rumah...kalau bagi kat Aziz M Osman rasenye die nak tak buat drama?

Actually the theme is more about future family planning a.k.a angan2 a.k.a mengarut yang lebih a.k.a what would happen about 5-10 years later a.k.a syok sendiri (xtau laaa akan jd kenyataan ke tak) sbb tu laaa nak bagi Aziz direct drama ni, sekurang2nye kalau xjadi kenyataan akan jd kenangan bile kuar kat tv...walaupun dah 3 pagi tp rase x ngantuk pun.

Bile bgn pagi td takut nak tgk muke sendiri sbb sah2 mata aku yg mmg ade 'gelung hitam' @ dark circle dan eye bag bermaharajalela...dah x lawa (perasan mcm la lawa sgt hahaha), 'kesilapan begini jika slalu dipraktis perlu mintak claim, nak beli SKII'...sbbnye nanti saham yang x pernah ade pembeli akan trus turun merudum dan langsung xlaku.

Camne nak wat ni ek???timun dah letak, bag teh dah letak, krim pun dah letak, tp same jerk.....ape produk yg bagus nak bagi ilang mende2 tu sume, of coz I'm care kalau dah aku jalan dgn mak aku pun org ckp kakak n adik, whether mak aku nmpk mude or aku nmpk tua huhuhu..

Monday, December 21, 2009

Jumbo Roll

*updates
Haiii, maafkan lerrr hamba jika berangan sebentar....ye laaa dlm keadaan badan yang tak berapa nak elok sgt ni, mcm2 laaaa berangan perkara yang indah2 termasuk laaaa katil ni sbb kepala rase seperti diawang-awangan mcm nak balik tdo jerk...(agak2 ade org leh penuhi tak kalau I ckp tgh mengidam nak duk kat bilik mcm ni....hua hua hua). Actually bilik ni ade kat Colmar Tropicale Bukit Tinggi name je orang Pahang anak jati lg tp hampesss tak penuh jejak pun kat sini, hopefully one day dpt gak jejak ek...

***************

Smlm kul10.30am sudah terpacak dpn Carrefour, menemani Mek Ana membeli dan belah barang2 'penjagaan diri' die....bekalan untuk bape bulan aku pun xtau arr, abis gak lerrr dlm RM200...Brunch at food court dan memborong Big Apple Donuts untuk adik2 aku.

Anyway, dah 3 hari bangun pagi dgn rase yg kurang senang...means my throat and nose and tak terkecuali asap2 drp 'pembakaran terbuka' drp umah atas dan bawah aku ni sudah menjadi semule....takpe alat untuk reverse psycology dah disiapkan.

Today, doesn't fell like wanna talk wif anyone, sbb tekak gatal dan perit sgt...bile batuk je dada belah kanan aku rase sakit....dgn tali perut skali aku rase mcm menarik2 jgn putus sudah...hidung lak unpredictable, sbb hingus dah x berapa ade ade mmg rase tersumbat. I think I'd got fever also laaaa, smlm tampal Cool Fever pun mcm x kebah jerk, smpikan jel dlm tu dah kering.

Smlm my family datang dan lepak kejap kat umah, should be aku makin sihat sbb dpt jumpe mak...hehehe, I'm the spoiled child laaaa tp xnak ngaku, bajet umo dah suku dekad xleh nak manja la ek..muehehe

Haiiyyoooo, gimme back my strength sbb this coming week have to prepare for badminton friendly match that will be held on 9 Januari 2010, so aku dipaksa utk serius dan berlatih mcm nak gilerrr....that's the thing I x suke sgt sbb aku ni xleh main dlm tekanan, mmg sah2 laaa akan lost focused dan ditambah kalu kena marah dgn 'coach' & team. Alaaa friendly je kan, nape nak serius2 kalu menang pun x dpt hadiah....huhuhu

Doakan aku cpt sihat ye...klinik xyah gi laaa kot, try to hold until lunch, if not I have to surrender and met the lovely Dr. Marisa.

Haaaaa, one more thing, aku telah membuka akaun Facebook smlm...tu pun Mek Ana lerr sibuk suh bukak, time xdo koje aku pun terbukak lerr hati nak bukak....well aku still blaja nak phmkan application dlm tu, rase mcm jakun dan lost yang amat...pandai2 laaa korang cari dan add aku ye..hehehe

Missing 'someone', I think he knows even though I'm not tell him directly and but really hope he can understand the reason behind it. "Love will fly if held too lightly, love will die if hold too tightly, how should I hold you? how do I know if I'm still keeping you or I'm letting go".

Saturday, December 19, 2009

Flu


Tuan tanah tak berapa nak rase sihat...tekak perit, hidung panas dan selsema and maybe a bit fever (aku cek suhu sendiri je)..pegi klinik??tak perlu la kot, malas yang teramat nak keluar.

This 3 days holiday mmg xkuar memane, at this moment laaa....xtau laaa ptg ke mlm ke esok ke kuar kan???hehehe

So far Jumaat n Sabtu duk umah jerk, kebetulan mendung dan hujan memanjang, so duk berhibernasi kat umah je laaa...

Dan disebabkan selsema, dalam 2 ari ni aku telah berjaya menipiskan tisu roll 1biji....huhuhu dan menambahkan hasil buangan tersebut dlm bakul sampah, lum dicampur yg buang dlm toilet lg..Xkuar umah pun aku jadi x sihat, isshhh apsal lerrr, aku mkn ape ek.

Harapnyeee esok xde dah selsema...seksa woooooo.....

Thursday, December 17, 2009

Awal Muharram 1431

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH 1431

Doa Akhir Tahun

Dibaca 3x pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :-
"Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun".


Doa Awal Tahun

Dibaca 3x selepas Maghrib pada malam 1 Muharram

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :-
"Telah amanlah anak Adam ini drp godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya drp fitnah Syaitan".

Sama-samalah kite doakan semoga segala yang terbaik dan lebih baik untuk tahun Hijrah 1431.
Semoga apa yang dihajatkan menjadi kenyataan (termasuk tuan tanah sendiri), harapnya semua perkara akan berjalan lancar dan menjadi kenyataan pada tahun dpn...

Diharapkan segala kesulitan dan kesedihan tahun ini tidak akan kembali...Semoga lebih banyak kekuatan dan keimanan berada dalam diri. Tingkat ketakwaan dan keimanan supaya menjadi insan yang lebih baik dr tahun ini. Jauhkan drp segala hasad dengki dan khianat.

Wednesday, December 16, 2009

Crying..

Last nite, not sure what time I fall asleep
But for sure I'm sleeping while crying
And experienced bad dream
Awake with heavy and red eyes

Lately, my heart feel so sensitive and unsecured
Cant have real sleeping cause always awake 2-3 times
What ever I do would go wrong

Nak kate PMS, it is not the time yet
I hate this feeling
Need a time to a long break
I need to be in my mum's arms

I wish to cry in the rain so that no one knows that I'm crying

Ya Allah tetapkan hati dan imanku
Tabahkan hatiku menempuh segala dugaan dariMu
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui

Tuesday, December 15, 2009

Proton Lancer 2010???

Proton Lancer (Waja Replacement) a rebadge of Mitsubishi Lancer

proton-lancer-waja-replacement-1 According to the business weekly paper, the Edge (week of 23rd Feb 2009), Proton will be releasing the new Proton Waja 1.8l, which is a rebadged version of the Mitsubishi Lancer 2.0l in 2010.
Further refinement is currently underway. The looks will be different from the Lancer and spot its own characteristics. But one things for sure, the mechanical aspect and design is all Mitsubishi. Let’s hope the assembly is of quality.
This also means that Proton is now effectively in the business as a car assembler rather than car manufacturer. There is effectively minimum difference between Perodua (backed by Toyota/Daihatsu) and Proton (Mitsubishi).
Did i say they will also price the 2010 Proton Waja (aka Mitsubishi Lancer) at 80k? Honda City & Toyota Vios will have much tougher alternative from Proton Lancer this time.
proton-lancer-waja-replacement-2 proton-lancer-waja-replacement-4 proton-lancer-waja-replacement-3
Source : CarStandard.com
Camne kawan2???ade bran tak nak tunggu Proton Lancer ni??disebabkan nak beli Lancer original xkesampaian, ape kate kite try yg ni nak???hopefully harganye below RM80k, so hajat nak beli kete kena wait until next year la ek, kuar kete2 yang cool and mampu milik....
Apsal jiwe rase x tenang jerk??feeling something wrong somewhere...Asik mimpi jumpe ular je tp nape ular tu x patuk aku...kalu ular tu patuk mesti jodoh dah nak sampai seru, tp kalu jumpe je tp ular tu wat bodo jerk camne ek???....haaiiyyaaa but better xkawin kan kalau kawin akan ade problem yg lum tentu kite sanggup hadapinyeee atau tak.

Monday, December 14, 2009

Wowwwwieeee!!!

Pemegang ASB dapat dividen, bonus 8.55 peratus
14/12/2009 1:22pm
KUALA LUMPUR 14 Dis. – Seramai 6.78 juta pemegang unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) bakal menerima agihan pendapatan sebanyak 7.
30 sen seunit dan bonus 1.25 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2009.
- Utusan
Bile terbace je brite ni...jantung bergerak laju gilerrr. Excited kot xsabar2 nak update buku akaun 15hb Januari 2010, hehehe brape laaa dpt ek..ade dlm RM10k, if RM8k pun dah syukurrr...
Last year rasenye x smpi 8% and dpt about RM4k +++....hope this year ni smpi 8.55% tu isshhh tanduk2 dah mule nak kuar ni....dlm otak dah berlegar2 about dream car and dream house, well prepare for the deposit laa kan...
Then plan Juju utk pegi umrah bersama F4 tahun 2010 harap2 terlaksana, cumenyeee...aku perlukan mahram laaa untuk pegi skali huhuhu....sian aku kan, so rajin2 laaa doakan aku naik pelamin this year ek...amiinnnnnn
Well, smlm pi nonton The Storm Warrior, aduhaaiii Aaron Kwok (Penjejak Awan) & Ekin Cheng (Penjejak Badai) mmg maintain hensem walaupun kena bakar ke, kena tumbuk ke kena pedang ke....tdo malamku x lena hahaha. Anyway citenye aku bagi 7/10 sbb aku x puas tgk dan xpuas hati cite die mcm tu je..tambahan plak sebelah aku ade amoi yang berbau seperti 2-3 hari x mandi, so telah merencatkan nafsu menonton dan mengusha 2 jejaka hensem tu...
One shocking news that aku xperasan yang 'ex-bf' (ntah no. berapa) Patrick Tam pun berlakon sebagai Maharaja... wink!wink! lagi laaaa aku teruja....
Ade part lawan2 yang tunjuk mcm dlm komik jerk, xde aksi lawan btul2..maybe nak jimat kos or masa tayangan...ye laaaa korang dah bace komik Pedang Setiawan tu smpi beratus2 episod, duit pun dah berabis bape ribu beli mende tu je...mesti la nak tgk smpi puas kan???Tapi instinct aku kuat ckp yang ade sambungannyeeee lagi sbb ade watak yg xde kesudahan dlm cite ni...
Sape nak blanje aku tgk untuk kali ke 2, amatlah dialu2kan dan aku harap xde lagi perkara2 yang boleh merencatkan perjalanan untuk menumpukan perhatian kepada cite ni...
THE STORM WARRIORS


BUY TICKETS
Visit Official Site
Watch Trailer
Release Date: 10 December 2009
Language: Cantonese
Running Time: 1 hour 52 minutes
Director: Pang Brothers
Cast: Aaron Kwok, Ekin Cheng, Charlene Choi, Nicholas Tse, Simon Yam, Tiffany T.


Synopsis: Japanese evil warlord Lord Godless desired to conquer China. He imprisoned a large number of martial artists and tried to make them subjugate. Among the prisoners were Cloud and the martial arts elder statesman Nameless. Wind came to the rescue. The trio was badly wounded by Lord Godless's evil martial arts attack. Chu Chu was also knocked out when she blocked Cloud from Lord Godless's strike. The remaining martial artists sacrificed their lives to save the trio, in the hope that the trio would beat Lord Godless one day and save the country.

Chu Chu was badly wounded and stayed unconscious. Cloud was filled with remorse and vowed to take revenge. Wind chose to take the evil way to quickly boost up his martial arts skills, so that he could protect the people. During his training, he met the girl who changed his life, Dream. Meanwhile, the troop of Lord Godless came to attack. Wind's training was interrupted when he tried to save Dream from Lord Godless's assault. After some killings, Wind ran away and disappeared...

Lord Godless took The Emperor in captivity and stationed his troops in Heaven Cave. Cloud arrived alone and started a combat with Lord Godless. Lord Godless had the upper hand. In the meantime, the half-evil Wind appeared and joined the battle. During the fight, they inadvertently discovered the secret of the sovereign. The real intention of Lord Godless's invasion was related to an ancient tomb, a forbidden ground buried with the Royal family's secret. The truth was finally revealed. At last, how would the battle end? Who would eventually rule over the country?

(Source: Golden Screen Cinemas Sdn. Bhd.)

Saturday, December 12, 2009

11 Dis 2009

Mrs Korie & Me

I told before yesterday I pergi party rite??Act it held at Neo Rest & Luxe Lounge....for the 1sttime mmg rase teruja but bile start to google tmpt yang sebenar wat aku berat hati..planning to go with Kak Ayu cun but she's had monthly illness hehehe....Anyway, I'd called Mrs Korie to go there wif me..and she ask me to invite Ana to go there also..mane la tau kan of dah masuk tp tibe2 rase mcm tmpt tu tak sesuai so kitrong leh blah je dan mulekan ronggeng aktiviti dgn Ana skali, kebetulan dekat dgn Pavilion and BB.

Around 5.00pm we ahead to KL to see Mrs Korie, well naik erl, lrt, monorail (biasa laaa kalau masing2 lum ade 'driver')..turun monorail kat Raja Chulan, Ana having her 'TEA' kat Wisma KFC and of coz makan KFC sbbnye nak kate lunch die dah mkn nasi berlaukkan sardin kat umah aku tp smpi sane jadi lapar plak...ye laaa nasi aku tu herba pooni sbb tu la die rase x kenyang kot..so lepak situ...smpi laaa time tu register..

Mase nak gi registar tu dah rase mcm x sedap hati dah, takut ade malu pun ade ye laaa kot kitorng jeyang muslim ke ape kan...makanan die serve non halal or ade wine, beer sume....then poie je laaaa without noticing that I should get my confirmation emel...bile check kat kaunter tu my emel not in thel list pun...patut laaaa org tu tgk semcm jerk, maybe dlm otak diorng event tu x sesuai dgn muslim kot...bile nak turun smule tu tgk laaaa tetamu yang dtg semuanya mcm bisnesman dan dah berusia, kalau de skit je kot org mude....muahaha....

Then after that relieve la skit maybe tu petunjuk x bg we all pegi sane kot...then ajak Ana yang setia menunggu kat KFC smpikan beg telekung aku pun die leh tinggal...mule laaaa terkangkang-kangkang berlari anak amik beg tu..lawak nak mampus ntah ape die igt aku pun x tau...

Then we all menapak ke Pavilion since dah dekat kan, time tu dah maghrib so ahead to tmpt solat then posing2 kat sane, pastu isikan perut aku & Mrs Korie yang mmg tgh lapar...bayangkan lerr megi kari pun smpi RM8.50 kat korea stall...xtau la rase sebijik megi kari sbb die tulis spicy noodles je....

Since Krismas nak dekat, Pavilion pun dah start decorate mcm2 hiasan yang cantik2 smpikan ade wat snow lagi....anyway, layankan ye laaaa gambar2 posing 2 dara pingitan & sorang Puan, pleasseeee abaikan muke tembam aku tu...after this I need to sedut lemak kot...huhuhu

Color lampu2 kat blakng tu same plak dgn color tudung aku...huhuhu

Spicy Noodles @ Megi Kari RM8.50

Selesai je mkn, decided to go back..since dah kul 9.00pm and smpi umah around 10.30pm..penat sgt mcm berjalan seharian...hehehe
Maybe dah lame x jln2 kot, energy dah kurang....

Thursday, December 10, 2009

Super duper Beeeezzzeeeeee

Wuuaaaaaaaaaaa!!!!.... very2 tension week. Masuk je keje (pas cuti selama seminggu) trus masalah dtg bertimpa2..dengan big event yang macam2 karenah nak kena layan..

7 Dis 09 (Isnin)

Seharian not in the office sbb duduk kat GH untuk preparation MMU Staff Awards, the VVIP are Tun CT and Tan Sri Radzi...penat nak layan karenah smpi lunch and dinner xde selera nak mkn, petang nye mcm biasa la main badminton smpi kul 8... and guess what trying to sleep from 10 pm sbb kepala dah rase pening dan mcm nak pitam, bile tutup mate rase mcm bdn ade dlm spinner washing machine, bile bukak mate tgk tv pun still rase yang same, mcm terase terbang dan berada diawang-awangan... Ya Allah seksa btul nak duduk ke baring ke sume xkena, minyak angin jgn ckp arrr, mmg satu muke aku sapu huhuhu...kul bape tdo pun aku xtau

8 Dis 09 (Selasa)

Today around 2pm ade MMU Staff Award, however kitorng dah kena dtg GH dlm kul1.30pm but aku still lagi ade kat GH smpi kul1.00pm dok berlari ke sane sini cari org dan kena layan lagi last minute request drp organizer dan committee huhuhu....balik umah mandi jap siap2 mcm tu je, tema kali ni Black & Red...dan ape yg bangga sgt sbb 2 org staff fmd dpt main award iaitu Johan MMU Star dan Best Non-Exec Award...rase mmg hepi dan teruja...dan dpt bergambar dgn penyanyi Aishah...

Sila abaikan muke aku yg nmpk tembam nak mampus..padahal dah 3 ari x mkn mlm, sory laaa sbb wat mase ni xterbuka hati nak bermekap2 maybe kalau ade org sponsor mekap artist & alat solek baru aku bukak hati kot hehehe....


Abis je event dlm kul 5.00pm kena lak stay tolong caterer clearkan barang2 die sbb nak kena setup untuk event esok plak, lunch bersama ambasadorsss...then main badminton lagi untuk preparation Ops punye tournament..yg penting aku group ORANGE i likeeee....going to GH again at 8.00pm untuk cont set up for the luncheon smpi laaaa kul10.00pm, then 2 nite in a row aku xleh nak tdo....bile pejam mate aku rase mcm berpusing2, mata memang ngantuk badan pun penat tp xleh nak tdo...dgn rase nak muntah angin sbb aku mmg xmkn selain drp ptg sbb mkanan caterer ..... tu x sedap pun huhuhu...tak igt kul bape terlelap sbbnye after 'chit chat' with someone (bajet leh kurangkan pening aku laaa kan) dlm kul2.00am, aku still lg berusaha untuk tdokan diri sendiri, camne nak tolong tdokan org lain kalu sendiri punye tdo pun xtentu lagi....sbb tu laaa anak sepupu aku tu kalu time dok umah aku asik nak Nek Su yang tdokan (mak aku), dgn aku haram die nak...

9 Dis 09 (Rabu)

Macam biasa laaa arini de event besar, most of ambasador yg ade kat Mesia ni dijemput utk mkn tengah hari....so kena laaa cek2 ape yg patut kebetulan plak ade problem dgn request training drp HCM aiiiyyyoooo dah lerr kena parking jauh, pastu aku kena ke sana sini end up with bajuku sgt 'berat' dgn peluh2 jantan betina sume....mmg aku angin lerr sesangat ditambah karenah anak buah dan organizer event tu sendiri...kalau laaa aku ade daya yg semampunye dah lame aku wat sume2 keje angkat2 barang tu eventhough bukan keje aku pun tp nak wat camne...petang plak de meeting orientation week tu lum lg registration punye meeting lagi laaa haru biru....

10 Dis 09 (Khamis)

Early this morning, aku dpt call drp number yg tak dikenali...dr smlm dah aku tgk number tu tp aku x angkat sbbnye aku fobia btul takut syarikat insurans call ckp aku pelanggan bertuah dan nak offer aku insurans yg murah tp one off je bukan smpi mati....x abis2 dok call smpi kite bagi no akaun kad kredit sume tu...sbb tu laaaa aku xmo angkat dah terkena sekali, aku xmo terkena lg...tp pagi td tergerak hati nak angkat, rupenye my buddy yg call, tu pun aku mcm kenal sore die and she having really heavy trouble and challenges, I just pray for her best...rase sedih pun ade bile kawan kite kena mcm tu...moga2 mereka akan dapat rasa kebahagiaan hidup di kemudian hari..thats why laaa aku nak suh parent je tolong carikan calon sekurang2nye diorng akan rase hepi sbb diorng suke dgn pilihan menantu drp aku cari sendiri, lum tentu diorng akan suke kan??Or sbbkan aku dah suke so diorng terpaksa laaa terima sape2 je...Ya Allah kabulkan laaaa permintaanku..

11 Dis 09 (Jumaat)

Besday Sultan Selangor...yeehhhuuuu cuti. Tp aku ade party invitation kat KL will be going there sbb teruja nak dpt doorgift drp organizer Paypal, harap2 dpt la gift yg special and best sbb ni 1st time aku nak merasa suasananyeee....dan akan ditemani oleh Kak Ayu Cun hehehe...I'll update you about this coming party later k!!

Sunday, December 6, 2009

Another wedding date...

Congrats to my 'school hood' and 'neighbor behind door'

Kak Ecah and her partner (alamak lupe nak tanye name ape)

Bajet pakai baju itam nmpk kurus tp rase mcm gemukkkk sgt!!!!

Actually, aku kenal die mase form 1 time tu die jadi ketua bilik aku yg sangat2 garang, kalau sebut je 'aku-kau' seposen kena masuk dlm tabung die...huhuhu

Dia jugak merangkap jiran belakang umah dan nak diimbas kembali, aku ade 2 org je membe sebaya yang same2 skolah di SMKSP yang duduk Muadzam same desa plak tu...kadang2 balik cuti skolah pun kami akan tumpang salah sorang van or kereta kalau ade ayah sape yg xdpt nak ambil, ye laaa aku skolah rendah kat tmpt lain dan bile pindah Muadzam aku masuk boarding school dan xpnah kenal sape2...so alang2 our father mmg kawan baik then kite pun jadi kawan baik smpikan aku penah jd posmen die mase skolah dulu...tp skang ni 'org tu' pun dah bahagia dan skang giliran Kak Ecah plak nak menikmati rasa bahagia...

Skang ni die dah jadi cikgu dan kenal pun partner yang bekerja di sekolah gak...mmg adik bradik die termasuk laaa ibunye seorang guru...

Majlis nikah dibuat pada 4hb Dis dan majlis pada keesokan harinye...pergi bersama2 dgn sorang lg membe aku yg masih bujang....Miss Jue, haaaa umah minah ni btul2 dpn umah aku tp jumpenye kdg2 jerk...maklum laaaa kalu nak kuar kena pakai proper skit so masing2 malas, sbb tu laaaa dok terperuk je dlm umah...


Anyway Kak Ecah, semoga berbahagia dgn suami tersayang...dpt baby nnt jgn lupe inform ye, nak bagi adiah kat Ecah junior hehehe....

Wednesday, December 2, 2009

Fatter or Slimmer?

Hiisssshhhhh....aktiviti biasa bile duk umah..

Makan, tdo, makan tdo.....

Ntah bile baru leh stop mkn...jgn laaaa naik berat lg sudah, kalu tidak balik je Cyber ni harus aku kena berlari kat trek tiap2 petang...of coz laaaa mesti mau menang maaaa...

Nnt xdpt tunaikan hajat yg mmg dah lame dipendam ni..hehehe

Anyway, have to attend kenduri membe merangkap jiran belakang umah nak kawin..huhuhnasi minyak pulak, bertambah2 laaaa minyak dan lemak yg adooo...

Setakat peluh jemur kain tu apo la sgt kan nak dibandingkan dgn kalori yang aku dah mkn sepanjang hari....uuiikkss sound like someone had telling me about that kalori bla..bla..bla...nak lari atas threadmill tu mcm malas lerrr plak, aku tgk elok je selimut die dgn kain hehehe

Boleh tak kalu aku doakan supaya pihak lawan x berjaya turunkan berat???ends up dua2 pun kalah laaa if aku xmenang???isshhh makin jahat aku ni, risau gak lerrr sbb xtau laaa ape hajat pihak lawan kalu menang nnt, aduiiiii....mintak2 die x menang!!!

Tuesday, December 1, 2009

Bas ohhh Bas

I'm homeeee......

Rase mcm lame sangat perjalanan hari ni sebabnyeeee sebelah aku ialah pakcik...baunyeee huhuhu bau rokok daun tu...pastu die asik batuk2 ke arah aku, gi laaa batuk kat laluan dlm bas tu...nak kate tingkap aku bkn leh bukak pun....

Pastu ramai gilerrr mamat dan minah indon naik bas ari ni, satu bas bau diorng jerk...pening kepala aku, mate nak tdo tp xleh nak tdo.....

Dan sakit belakang yg teramat sbb xleh nak gerak2, ye laa sebelah aku kan pakcik...kang terlebih geliat terkena die lak...huhuhu tension.....tp nak wat camne, selain kete dan nak jimat duit/masa , bas tu je laaa satu-satunye alternatif yang aku ada...kaki xberapa panjang so kena laaa terima apa yg akan dan telah berlaku dlm bas tu kan?????